Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningDen ständiga frågan....i crawl
You need to log in to create posts and topics.

Fast Ryan, du är en väldigt duktig simmare så för dig är det ingen konst att fixa tvåtakt även i OW. Men jag skulle ändå rekommendera nybörjare att försöka lära in tre-takt.

ja, jag haller mig dig!!!

det är bättre för nybörjare att lära sig simma rätt från början. 3 eller 5 takt. jag önska att mina tränare var hårdare mot mig när jag var yngre eftersom det är nästan omöjligt för mig att ändra.

när vi köra HX träning jag s

Jag tycker andningen är mycket enklare när jag simmar med fenor, kanske för att man får mycket "gratis" vattenläge och fart då utan att behöva kicka på som en dåre med benen för att få upp acceptabel styrfart och vattenläge.

Ice Man, det låter rimligt. Av samma anledning tipsade jag om dolme ovan. Jag tycker det generellt är en bra approach att försöka reducera så mycket som möjligt av de saker som stjäl fokus från det man försöker lära sig.

Dolme har jag provat men det tycker jag var väldigt svårt att simma med. Svårt att hålla balansen vid andningen och rotationen utan att kicka med benen. Men det kanske är en bra övning just för balansen?
Paddlar+fenor funkar bättre tycker jag. Paddlar är

som jag skrev tidigare på detta eller något annat tråd är det svårt att ger korrekta simtips utan att kunde ser vad ni göra.

folk ofta tror att de göra rätt tills de kan ser sig själva på video och då förstå de att de har gjört inte så rätt.

men imorse

Tankar från en medioker simmare

2- eller 3-takt:
Jag kör bara 2-takt och har gjort det sedan jag började, tyvärr är min simning därför väldigt assymetrisk (rotation och armtag) och faller fullständigt sönder om jag försöker andas åt höger. Jag simmar do

"jag skulle tror att du har fel armtag under vatten. jag tror inte du dra din hand under vatten i den mest optimal sett och därför känner du att du sjunka när du andas."

Jag tror att det kan ligga något i detta. Jag tycker det går väldigt tungt och långs

Jag ligger också strax under 60sek/50m när jag distanssimmar, blir liite snabbare när det skall gå snabbt. 😉

Du är säker på att du inte trycker nedåt mot vattnet? Då går det åt mycket energi och den enda effekten är att benen sjunker.