Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDet finns inget dåligt väder...
You need to log in to create posts and topics.

Har nyligen börjat att löpträna vilket jag idag inte njuter av direkt, men det måste göras och förhoppningsvis kommer det bara kännas bättre och bättre 🙂

I vilket fall, nu springer jag ju helst om det är torrt och fint väder men jag kan tänka mig att en

Är det 18 får man vara glad om det regnar 🙂 Det kan kännas trist att sticka ut kanske men efter några 100m så är det skönt med lite avkylning.

Dvs - vid 18 grader: Kortbyxor o tshirt/linne räcker!

Bara skönt om det regnar på sommaren. Ett blött plagg som klistrar sig fast på överkroppen hoppar jag gärna över, men en keps som skyddar ansiktet kan vara skönt.

Kör med vanliga träningskläder. Om det blir för varmt eller kallt så får du skaffa kläder som passar bättre. Tunnare, tjockare, annat material, mer ventilerande...
Keps är ett måste vid regn för att hålla bort regnet från ögonen. Bra solskydd också.

Lars: Keps ja, jag har det sommar som vinter så jag tänkte inte ens på det.
Kepsen skyddar mot sol i ögonen, regn, hagel, snö i ögonen, fungerar som svettsamlare för att förhindra svett i ögonen och även för att hålla kvar fukten i huvudet längre varma d

Om du inte redan har gjort det: rensa bort alla bomullskläder ur träningsgarderoben!

Vid 18 grader och regn skulle jag satsa på funktionströja (kort ärm), funktionskalsingarm, tights (långa eller halvlånga ben) och en keps.

Det är mer sällan än man kan tro som det regnar särskilt mycket. Visst, ibland blir det litet duggregn (som alltid verkar blötare när man är inne än efter man kommit ut), men det är inte ofta det blir så illa att jag blir dyngsur. Kanske några procent av

Under förra året minns jag att regnet ställde till problem exakt två gånger för mig. Ena gången var det nollgradigt och jag frös som en hund efter en dryg timme, andra gången ösregnade det och jag hade ett långtids-EKG fäst på kroppen så jag fick försöka

18 grader och regn - låter som perfekt löpväder.

Det brukar hända ett par ggr per sommar att jag ger mig ut och springer just för ATT det regnar, folk kanske tycker man är knäpp när man med ett brett leende plaskar på genom vattenoelarna men dom har bara inte förstått grejen (barn har större förståelse