Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDet finns inget dåligt väder...
You need to log in to create posts and topics.

Kör med vanliga kläder, fryser du, spring fortare

Är det bara över 10+ kör jag i tights och funktionströja (kortärmad) men ibland sätter jag på mig vantar då jag fryser lätt om händerna.

Ser lite konstigt ut, men det får man ta.

/Mats

Tycker jag inte är konstigt alls. För min del är hänger vantarna med en bra bit in på våren, långt efter kortbyxor och linne kommit fram.

För mig ser det lite konstigt ut då jag klarar mig utan vantar ner till många minusgrader men jag har lärt mig förstå att många har annan blodcirkulation speciellt under löpning. Min kropp slösar nog med onödigt blod till händerna.

Hehe, Peter. Tycker du ska vara glad över det 😉

Usch, vad jag fryser om händerna när det börjar bli kallare, brr.

"Usch, vad jag fryser om händerna när det börjar bli kallare, brr."
Testa tumvantar! Det gjorde min vinter mycket trevligare.

Nu har ju inte jag läst vad andra har skrivit men rubriken kräver ett svar!
Visst väder kräver riktigt bra kläder! Mitt tips är att du köper riktigt bra och dyra kläder för att springa i när det regnar. På det viset har du inte råd att stanna inne när de

"Testa tumvantar! Det gjorde min vinter mycket trevligare."

Tro mig, jag har testat de mesta. Försökt med massor av olika par, men det är något helt otroligt vad dålig blodcirkulation ut i fingrarna jag har. Du och ni andra får gärna komma med tips men f

"...men det är något helt otroligt vad dålig blodcirkulation ut i fingrarna jag har"

Testa kokbara värmepåsar och lägg en i varje vante.

"Varför någon med hjärnan rätt påskruvad ger sig ut och springer i solen när det är mer än 20 grader varmt kommer jag dock ALDRIG begripa?!? Man blir ju KOKT av sånt?"

Mmmmm, ja jag är ju numer först och främst cyklist eller vad man nu ska kalla mig. Och