Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDet finns inget dåligt väder...
You need to log in to create posts and topics.

Det är väl ändå standardfel ab att man ger sig ut klädd efter sin "kalla" temp och när man når träningstemp så svettas man som en gris och blir kokt under keps för värmeväxlingen är lika med noll....

Regn är inga problem så länge det inte hällregnar (och så är jag rädd om min iPhone..). Inga särskilda kläder, värre som någon poängterade om det är nära nollan och man blir nerkyld. Det svåra är att klä sig när det är riktigt kallt. När du börjar springa

I vilket fall, nu springer jag ju helst om det är torrt och fint väder men jag kan tänka mig att enligt mitt nyligen uppsatta träningsschema så kan jag inte ha vädret som ursäkt att inte springa.

Nu mer är ju jag lite mer vuxen och förståndig och skulle

Som Tor sa ovan (och jag iofs ännu högre upp) - 18 grader och regn ÄR bra löparväder!

Jag håller inte ens med om att det är svårt att klä sig då det är kallt (dvs c:a -10 till -15 iaf) - några få minusgrader och snöblandat regn är bland det värsta jag ve

Problem med kylan är enbart om den kombineras med blåst. Då kan kyleffekten göra det riktigt kallt och springa, och naturligtvis de få gånger det regnar och är runt noll.
Funktionsmaterial gör det perfekt att på sommaren springa när det regnar.

-18 och regn är ett jävla sketväder Christer! 🙂
+ 18 och regn är däremot ganska gôtt! (H)

Nu var det faktiskt ett mellanslag efter minustecknet 🙂

Iaf kan man vara glad åt att det sällan regnar då det är -18!

Men P. då? Du har ju inte begripit någonting. (kan det bero på att han är cyklist undrar vän av ordning). Det ÄR ju när det regnar på sommaren som det ÄR perfekt väder att just springa i. Till skillnad från att cykla då fartvinden kyler helt perfekt på et

Kom att tänka på ett filmtips apropå regn och minusgrader:

Det finns en aktivitet för varje väder, nästan.