Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDet finns inget dåligt väder...
You need to log in to create posts and topics.

Fast > +30 och stiltje (med hög luftfuktighet är en klar utmaning ... gör inte mig glad iaf.)

Jag har sprungit c:a 5 km både i sydligaste Indien och på Bali och båda gångerna nånstans mellan 30 och 40 PLUSgrader. Jag tycker det går bra (Det är väldigt skönt att bada efteråt). Men då det blir längre sträckor/tid blir det jobbigare!

Båstad marathon förra sommaren...34 grader i skuggan, jag har bara positiva minnen och hoppas det blir varmt och gott i år igen. Häftigt med alla som stod med vattenslangar och kylde av oss. Och sen skjuts till playan av arrangören.
Tappade väl 30 minute

Tack för alla svar 🙂

Som anledning till att kila ut när det regnar är alltså att hålla mitt träningsschema så bra som möjligt, detta innebär ett par tre pass utomhus i veckan och som det ser ut nu så finns det ju ganska stor risk att det regnar emellanå

I de allra flesta fall försöker jag klä mig så att jag fryser i en eller två kilometer. På vintern när det blir FÖR kallt i början värmer jag upp ordentligt inomhus innan jag drar på ytterlagren kläder och sticker ut.

David, om du med "vanliga kläder" inte menar de av bomull så är svaret JA.

Springer du några motionslopp, David? Lr funderar du på att göra det med tiden? Då kan man inte själv välja vilket väder det ska vara. Såg att ditt huvudmål är VL, och samma sak gäller givetvis även för skidor.

Bästa sättet att mentalt förbereda sig på d

Visst kan jag tycka att det finns dåligt väder men jag är inte allt kör kinkig.

När temperaturen kommer upp emot +30, det finns ingen skugga att springa i och det är vindstilla. Ja, då trivs jag inte direkt.
Eller när det börjar komma ned emot minus 20-2

@Jonas, givetvis 🙂

@Anders, jag har precis börjat löpträna så jag har inte sprungit några motionslopp eller tävlingar men givetvis hade jag tänkt att det också skulle bli verklighet i framtiden - därav min inställning att just träna oavsett väderlek, så

Sommarregn som David frågade efter kör man bäst i enbart shorts. Då sliper man dyblöta kläder. Det känns bara frskt och skönt. Man känner sig ovanlit fräsch efter.