Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 14:34Startpuls 70, efter 5-10 minuter planar det ut på 190. Ökar inte mer.
Startpuls 70, efter 5-10 minuter planar det ut på 190. Ökar inte mer.
Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 14:43Men helt ärligt, då får du ta i mer. Jag tror helt enkelt inte på att du kan ligga så länge på din absoluta maxpuls. Efter de där 10 minuterna ska du nog springa in i en rejäl backe och fortsätta trycka på tills det verkligen inte är kul längre, då tror j
Men helt ärligt, då får du ta i mer. Jag tror helt enkelt inte på att du kan ligga så länge på din absoluta maxpuls. Efter de där 10 minuterna ska du nog springa in i en rejäl backe och fortsätta trycka på tills det verkligen inte är kul längre, då tror j
Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 14:49Vad händer med pulsen när du ökar hastigheten till 18 km/h då?
Vad händer med pulsen när du ökar hastigheten till 18 km/h då?
Quote from Lars Mörrby on 15 October 2010, 14:50Min vilopuls är 48 - lägsta uppmätta puls vid vila (uppmätt med pulsband under sömn).
Min aeroba tröskel är 149. Under det kan jag hålla på i princip hur länge som helst. Lugn andning - prat-tempo.
Min Anaeroba tröskel är 164. Under det kan jag hålla på
Min vilopuls är 48 - lägsta uppmätta puls vid vila (uppmätt med pulsband under sömn).
Min aeroba tröskel är 149. Under det kan jag hålla på i princip hur länge som helst. Lugn andning - prat-tempo.
Min Anaeroba tröskel är 164. Under det kan jag hålla på
Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 15:52Börje, hur fick du reda på din aeroba tröskel? Får man reda på den när man gör lactat test? Eller är det bara egen erfarenhet?
Börje, hur fick du reda på din aeroba tröskel? Får man reda på den när man gör lactat test? Eller är det bara egen erfarenhet?
Quote from Lars Mörrby on 15 October 2010, 16:03Lactat test hos aktivitus - www.aktivitus.se
Lactat test hos aktivitus - http://www.aktivitus.se
Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 18:12Börje, testerna på deras sida ser ju högintressanta ut. Någon av er som testat löpstegsanalysen? Det skulle jag verkligen behöva då löpsteget är lite "sådär" just nu
Börje, testerna på deras sida ser ju högintressanta ut. Någon av er som testat löpstegsanalysen? Det skulle jag verkligen behöva då löpsteget är lite "sådär" just nu
Quote from Lars Mörrby on 15 October 2010, 19:59Jag blev filmad förra sommaren av Mattias på Aktivitus i samband med att jag gjorde ett av mina laktat-test på löpband där. Har gjort totalt 4 tester på Aktivitus. Det tre första var fulltest med träningsprogram (det tredje även med löpstegsanalys) och de
Jag blev filmad förra sommaren av Mattias på Aktivitus i samband med att jag gjorde ett av mina laktat-test på löpband där. Har gjort totalt 4 tester på Aktivitus. Det tre första var fulltest med träningsprogram (det tredje även med löpstegsanalys) och de
Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 16:35Med risk för att låta som en besserwisser (sorry inte min mening) Detta är dock min erfarenhet efter att hat varit någon form av elit motionär ett antal år.Min erfarenhet säger mig att max pulsen är betydligt svårare att nå under intensiv träningsperiod d
Med risk för att låta som en besserwisser (sorry inte min mening) Detta är dock min erfarenhet efter att hat varit någon form av elit motionär ett antal år.Min erfarenhet säger mig att max pulsen är betydligt svårare att nå under intensiv träningsperiod d
Quote from Funbeat user on 16 October 2010, 17:16Maxpulsen varierar under året hos vältränade personer. Vältränade har också en något lägre maxpuls än normalbefolkningen. Så det du skriver stämmer bra Patrik.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10688280Maxpulstest är ganska enkelt när man väl har gjort
Maxpulsen varierar under året hos vältränade personer. Vältränade har också en något lägre maxpuls än normalbefolkningen. Så det du skriver stämmer bra Patrik.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10688280
Maxpulstest är ganska enkelt när man väl har gjort