Quote from Funbeat user on 9 February 2014, 01:10Armarna styr benen ... vill du ändra frekvens eller steglängd gör du det lättast genom att styra armpendlingen till att bli snabbare/större osv. Då följer benen snudd på automatiskt utan att du spänner dig eller får taksigt löpsteg. Gör du tvärtom (dvs än
Armarna styr benen ... vill du ändra frekvens eller steglängd gör du det lättast genom att styra armpendlingen till att bli snabbare/större osv. Då följer benen snudd på automatiskt utan att du spänner dig eller får taksigt löpsteg. Gör du tvärtom (dvs än
Quote from Funbeat user on 9 February 2014, 13:07Anders, det är knappast så att armarna styr benen mer än tvärtom.
De måste vara i synk för att springa balanserat och styr man frekvensen på det ena så kommer det andra omedvetet att följa med. Det är ju väsentligen benen man springer med, och det är f
Anders, det är knappast så att armarna styr benen mer än tvärtom.
De måste vara i synk för att springa balanserat och styr man frekvensen på det ena så kommer det andra omedvetet att följa med. Det är ju väsentligen benen man springer med, och det är f
Quote from Funbeat user on 9 February 2014, 14:14Du har säkert rätt där, Klas. Jag kanske ska hålla mig till att undvika sticky feet, det hindrar inte farten i alla fall; och verkar göra en viss skillnad att öka kadensen. Tålamod är kanske också bra att ha 😉
Du har säkert rätt där, Klas. Jag kanske ska hålla mig till att undvika sticky feet, det hindrar inte farten i alla fall; och verkar göra en viss skillnad att öka kadensen. Tålamod är kanske också bra att ha 😉
Quote from Funbeat user on 9 February 2014, 14:32Tålamod är alltid bra 🙂 Om foten lämnar marken tidigare så ökar stegfrekvensen automatiskt, om du inte samtidigt skjuter ifrån hårdare och studsar högre upp i luften.
Tålamod är alltid bra 🙂 Om foten lämnar marken tidigare så ökar stegfrekvensen automatiskt, om du inte samtidigt skjuter ifrån hårdare och studsar högre upp i luften.
Quote from Funbeat user on 9 February 2014, 21:36Klas, det jag menar är att tar du snabbare armpendel ökar benfrekvensen, tar du längre armpendel ökar steglängden, gör du armpendeln lite roterande blir benrörelsen eller åtm höftrörelsen krokig. Ofta är det genom att ändra i armpendeln man initierar och/
Klas, det jag menar är att tar du snabbare armpendel ökar benfrekvensen, tar du längre armpendel ökar steglängden, gör du armpendeln lite roterande blir benrörelsen eller åtm höftrörelsen krokig. Ofta är det genom att ändra i armpendeln man initierar och/
Quote from Funbeat user on 9 February 2014, 22:35Anders, jag håller med om att det är bra om att vara medveten om att man kan styra benen med armarna. Bra tillägg till den här tråden.
Att armpendeln ökar i spurten tyder i sig inte på att armpendeln är ledande, men relevant i alla fall.
Anders, jag håller med om att det är bra om att vara medveten om att man kan styra benen med armarna. Bra tillägg till den här tråden.
Att armpendeln ökar i spurten tyder i sig inte på att armpendeln är ledande, men relevant i alla fall.
Quote from Funbeat user on 9 February 2014, 22:58Kommer man in mot spurten och benen är tomma är det bra att släppa på en större armpendel och driva ut steget ...
Kommer man in mot spurten och benen är tomma är det bra att släppa på en större armpendel och driva ut steget ...