Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 12:01Jag tävlar visserligen inte, men det hindrar ju en inte från att bete sig som om man befann sig i en tävling när man tränar. Tycker det är kul att låtsas att jag är med i en tävling ibland. Då tänker man till lite hur man lägger upp träningspasset och hur
Jag tävlar visserligen inte, men det hindrar ju en inte från att bete sig som om man befann sig i en tävling när man tränar. Tycker det är kul att låtsas att jag är med i en tävling ibland. Då tänker man till lite hur man lägger upp träningspasset och hur
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 12:49Så här brukar jag göra, fast mitt problem är snarare att jag springer för snabbt på tävling.
Steg 1 är ju att ge sig ut och springa lika med eller längre än 21 km. Så öka tills du når denna distans. Detta skall vara i ett lugnt tempo som är långsammare ä
Så här brukar jag göra, fast mitt problem är snarare att jag springer för snabbt på tävling.
Steg 1 är ju att ge sig ut och springa lika med eller längre än 21 km. Så öka tills du når denna distans. Detta skall vara i ett lugnt tempo som är långsammare ä
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 13:26Dags att köra intervaller i maxfart emellanåt?
Dags att köra intervaller i maxfart emellanåt?
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 17:09Hitta någon att springa med, som kan pucha på på slutet. Fungerar bäst på cykel.
Alt 2: Spring inte ½mara, utan spring i 2 timmar. Sedan stannar du och går sista biten. Nästa gång vill du komma lite längre och helst komma imål.
Hitta någon att springa med, som kan pucha på på slutet. Fungerar bäst på cykel.
Alt 2: Spring inte ½mara, utan spring i 2 timmar. Sedan stannar du och går sista biten. Nästa gång vill du komma lite längre och helst komma imål.
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 19:27När jag sprang motionslopp i syfte att göra tider jag själv kunde känna mig nöjd med (pb varje gång, typ!) tänkte jag alltid så här:
- Det är bäst jag ligger på nu, för man vet inte hur länge man orkar, och om jag inte ligger på nu så kommer jag att bli b
När jag sprang motionslopp i syfte att göra tider jag själv kunde känna mig nöjd med (pb varje gång, typ!) tänkte jag alltid så här:
- Det är bäst jag ligger på nu, för man vet inte hur länge man orkar, och om jag inte ligger på nu så kommer jag att bli b
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 21:53TACK snälla för tips och råd. Jag har försökt mig på långa intervaller men det är lätt att jag byter ut dem mot ett härligt distanspass i lugnt tempo om ingen pushar. Träningskompis är nyckeln här. Det var jättebra och konkreta tips frän flera av er. Kano
TACK snälla för tips och råd. Jag har försökt mig på långa intervaller men det är lätt att jag byter ut dem mot ett härligt distanspass i lugnt tempo om ingen pushar. Träningskompis är nyckeln här. Det var jättebra och konkreta tips frän flera av er. Kano
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 22:39Att hitta en klubb att gå med i kan vara en jättebra stimulans. Hittar man en bra klubb så har de stöd för alla förmågor i olika sorters träning.
Att hitta en klubb att gå med i kan vara en jättebra stimulans. Hittar man en bra klubb så har de stöd för alla förmågor i olika sorters träning.
Quote from Catharina Brattlin on 2 May 2010, 22:44"Så länge det finns något att trycka med - tryck!"
Bra råd! Nu ska jag bara börja tänka så, och inte tänka som jag gör, att tänk om jag kör på att jag tar slut innan jag ens är i mål.
Tack Lena! Ska försöka tänka så. 🙂
"Så länge det finns något att trycka med - tryck!"
Bra råd! Nu ska jag bara börja tänka så, och inte tänka som jag gör, att tänk om jag kör på att jag tar slut innan jag ens är i mål.
Tack Lena! Ska försöka tänka så. 🙂
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 22:46Har lättare att vika ner mig på träning än på tävling. Träning känns inte så viktigt.
Har lättare att vika ner mig på träning än på tävling. Träning känns inte så viktigt.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 06:55Jag håller med Krister. Jag kan inte pressa mig på träning på samma sätt som i en tävingssituation.
På träning har jag aldrig kommit i närheten av de km-tider jag gjort på tävling.Min snabbaste halvmara gick på 1,58.
På träning har jag som snabbast spr
Jag håller med Krister. Jag kan inte pressa mig på träning på samma sätt som i en tävingssituation.
På träning har jag aldrig kommit i närheten av de km-tider jag gjort på tävling.
Min snabbaste halvmara gick på 1,58.
På träning har jag som snabbast spr