Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDet sitter i huvudet
You need to log in to create posts and topics.

Jag säger som David

Det är dags för intervaller, både långa och korta.

Själv har jag problemet att jag inte kan hålla mig utan alltid går ut för hårt när det är dags för tävling. Typ slår pers på halva distansen och stapplar helt utmattad i mål på ren vilja. Visserligen tar jag ju ut all energi ur kroppen, men jag misstänker

Helen: Om det är som du säger att du lägger av då det är ca 4 km kvar trots att du skulle orka pressa dig så är det helt enkelt inte tillräckligt mycket värt för dig att klara den tiden? Med tillräcklig stor motivation, tex att få tyst på alla som tycker

Har kommit på mig själv på tävling att "se" min tid i mål under hela loppet. Senaste loppet "såg" jag hur jag sprang fortare än att min planerade tid. Det sporrade mig när det gick tungt att hela tiden tänka på "Vad stolt jag blir över mig själv när jag g

Hej!
Har gått från tvåtimmarslöpare till 1:36 (förra året) på fem år.
Detta gjorde jag på två sätt:

1. GPS-klocka (i brist på träningskompis)
2. FIRST träningsprogram: http://www.furman.edu/first

Klippte även 12 minuter på Lidingöloppet senast (2:28 från 2:4

Rent träningsmässigt finns det ju många varianter, precis som flera andra redan varit inne på. Längre långpass är bra både för ben och huvud. Har man klämt 25 km på träning ett antal gånger under uppladdningen känns inte 21 så himla märkvärdigt.

Och/ell

Det kan bli lite av en mental blockad också, de där jämna tiderna. Jag hade också svårt att TRO att jag skulle kunna springa ½mara på under två timmar. Sen stod jag i startfållan och tänkte mitt vanliga mesiga "jag gör mitt bästa" när två pensionärer brev

Läs min träningsdagbok - jag kom precis in på 1:55 på en halvmara (i Säter) och jag har svårt att hålla 4:30 på 1000m-intervallerna.

Jag är inte riktigt pensionär, men det är inte långt kvar 🙂

Jenny, kan Du leta upp de där pensionärerna och skicka dem till varvet den 22:a maj? I startled 10 hittar man mig. 😉

Precis det dilemamt, som Du skriver om, lider jag av. Jag är mentalt blockerad vid sex-tempo på lopp. Det är inget jag planerar - det b

Hur skall dessa MAX-intervaller köras då? I slutet av ett träningspass eller ett separat träningspass? Längd, antalet repetitioner, vila mellan?

Jag är i alla fall av åsikten att man kan träna sig till att bli bättre hålla upp farten under lopp. Bästa är