Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDet sitter i huvudet
You need to log in to create posts and topics.

Sylvia, hur ofta tävlar du? Prova att satsa på millopp mellan halvmarorna. Inrikta även träningen på det med kortare intervaller och högre intensitet.

Jonas, jag tävlar bara på halvmaradistansen, och hinner inte fokusera på någon annan distans i nuläget.

Hur menar Du att det hade hjälpt min sjuka hjärna att förstå att det som finns ska ut när det gäller? För det är det som är mitt problem. Tror jag ia

Äsch, sluta gnälla över tider som inte "går" att uppnå... 🙂

Ställ er istället frågan hur motiverade ni egentligen är. Hur viktigt känns det, egentligen, att exempelvis springa halvmaran under 2h? Om det känns som nr. 1 i livet som bara måste uppnås, ko

@Peter: Du har nog rätt. Jag upplever nog att jag tränar mer än vad jag verkligen gör. Jag ska leta upp ett träningsprogram och försöka hålla det benhårt till Norasjön runt i september och se om det blir någon skillnad. Fler och längre långpass samt långa

Sylvia: Jag säger inte att du skall byta fokus från t.ex. Göteborgsvarvet. Men efter det loppet satsa på att springa fort på milen. Det bryter mönster och invanda vanor.

Har man fastnat i sin vanliga lugna lunk kan byte av fokus förändra saker. Milen ge

Markus: Rådet att springa mer finns förstås alltid där. Men det ser jag som självklart. Spring 10 mil i veckan året om och du blir bättre. Men det går att bli bättre genom att träna smartare och mer fokuserat också, hoppas jag i alla fall!

Beroende på hur smart man tränar från början...

Aha, Du menar så, Jonas! Det låter logiskt, men börjar genast då fundera på hur jag, samtidigt som jag ska satsa på milen, ska hinna träna till ett marathonlopp i oktober?

Jag förstår Ditt tänk och ska absolut ha det i åtanke. Tack!

Jag försökte "pensionärstricket" som redovisas ovan. I klubben finns en löpare som är några år över 70 som brukar slå mig med 5 minuter på Göteborgsvarvet (jag är nästan 50). Om han kan springa så fort så borde jag också kunna det. Ända gången jag lyckats

Att vara pensionär är likställt med doping, som en bekant till mig uttryckte saken. Dom har ju tid att träna hur mycket som helst. Det är fusk. 🙂