Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det beror förmodligen på att fotboll är en så stor och populär sport i Sverige. Massor av licensierade och många med ett stort intresse.

mmm, helt ofattbart;)

Så friidrotten som är jättestor, och löpningen som är minst lika stor, ska bara flytta på sig för att DIF vill det? För att de inte kan tänkas bygga en ny arena på någon av de fem platser som föreslogs?

🙂

Edit: till Pia

LG. Det har jag inte sagt. Hur de ska lösa det i huvudstaden är för mig inte särskilt intressant. Däremot så undrar jag om friidrott och löpning har råd med en egen arena? Att spela fotboll med löparbanor runt om är ett elände.

Jag kommenterade bara att

Man kan inte förvänta sig att Djurgårdare ska vara särskilt medgörliga...

Då vill jag bara för tydlighetens skull påpeka att jag aldrig har varit och aldrig kommer att bli djurgårdare.

Viktigt!

(H)

Jack: Varför är det ett problem att spela fotboll med löparbanor runt om?

Det kan inte vara hastigheten som fotbollsspelarna rör sig med!
Meningen är att bollen ska spelas inom den stora rektanglen med flaggor i hörnorna annars avbryts spelet.

Bra David! Du har uppfattat reglerna korrekt.

Det som är dåligt är att publiken kommer långt från planen, stämningen blir sämre. Det är mycket bättre med en tajt fotbollsarena utan löparbanor. Jämför med Olympia tex eller med de engelska fotbollsarenorna

Det hade varit bättre för samtliga inblandande om DIF inte varit så tjurskalliga, utan hade valt en av de fem tomterna de erbjöds och byggt en ny, modern och fotbollsanpassad arena.

Då hade friidrotten, löpningen, kosterterna etc kunnat fortsätta som va