Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 14:33Det beror förmodligen på att fotboll är en så stor och populär sport i Sverige. Massor av licensierade och många med ett stort intresse.
Det beror förmodligen på att fotboll är en så stor och populär sport i Sverige. Massor av licensierade och många med ett stort intresse.
Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 14:35mmm, helt ofattbart;)
mmm, helt ofattbart;)
Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 14:37Så friidrotten som är jättestor, och löpningen som är minst lika stor, ska bara flytta på sig för att DIF vill det? För att de inte kan tänkas bygga en ny arena på någon av de fem platser som föreslogs?
Så friidrotten som är jättestor, och löpningen som är minst lika stor, ska bara flytta på sig för att DIF vill det? För att de inte kan tänkas bygga en ny arena på någon av de fem platser som föreslogs?
Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 14:37🙂
Edit: till Pia
🙂
Edit: till Pia
Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 14:41LG. Det har jag inte sagt. Hur de ska lösa det i huvudstaden är för mig inte särskilt intressant. Däremot så undrar jag om friidrott och löpning har råd med en egen arena? Att spela fotboll med löparbanor runt om är ett elände.
Jag kommenterade bara att
LG. Det har jag inte sagt. Hur de ska lösa det i huvudstaden är för mig inte särskilt intressant. Däremot så undrar jag om friidrott och löpning har råd med en egen arena? Att spela fotboll med löparbanor runt om är ett elände.
Jag kommenterade bara att
Quote from Jonny Persson on 12 November 2008, 14:41Man kan inte förvänta sig att Djurgårdare ska vara särskilt medgörliga...
Man kan inte förvänta sig att Djurgårdare ska vara särskilt medgörliga...
Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 14:43Då vill jag bara för tydlighetens skull påpeka att jag aldrig har varit och aldrig kommer att bli djurgårdare.
Viktigt!
(H)
Då vill jag bara för tydlighetens skull påpeka att jag aldrig har varit och aldrig kommer att bli djurgårdare.
Viktigt!
(H)
Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 14:50Jack: Varför är det ett problem att spela fotboll med löparbanor runt om?
Det kan inte vara hastigheten som fotbollsspelarna rör sig med!
Meningen är att bollen ska spelas inom den stora rektanglen med flaggor i hörnorna annars avbryts spelet.
Jack: Varför är det ett problem att spela fotboll med löparbanor runt om?
Det kan inte vara hastigheten som fotbollsspelarna rör sig med!
Meningen är att bollen ska spelas inom den stora rektanglen med flaggor i hörnorna annars avbryts spelet.
Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 14:53Bra David! Du har uppfattat reglerna korrekt.
Det som är dåligt är att publiken kommer långt från planen, stämningen blir sämre. Det är mycket bättre med en tajt fotbollsarena utan löparbanor. Jämför med Olympia tex eller med de engelska fotbollsarenorna
Bra David! Du har uppfattat reglerna korrekt.
Det som är dåligt är att publiken kommer långt från planen, stämningen blir sämre. Det är mycket bättre med en tajt fotbollsarena utan löparbanor. Jämför med Olympia tex eller med de engelska fotbollsarenorna
Quote from Funbeat user on 12 November 2008, 14:55Det hade varit bättre för samtliga inblandande om DIF inte varit så tjurskalliga, utan hade valt en av de fem tomterna de erbjöds och byggt en ny, modern och fotbollsanpassad arena.
Då hade friidrotten, löpningen, kosterterna etc kunnat fortsätta som va
Det hade varit bättre för samtliga inblandande om DIF inte varit så tjurskalliga, utan hade valt en av de fem tomterna de erbjöds och byggt en ny, modern och fotbollsanpassad arena.
Då hade friidrotten, löpningen, kosterterna etc kunnat fortsätta som va