Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag tänkte att ni skulle göra en lista på 3-7 lopp som ni har erfarenhet ifrån och kan rekommendera. Numrera i ordning och ge en kort motivering om varför folk skall springa just dessa lopp.

Här är mina rekommendationer inför 2009 ( dock lite Göteborgsce

Månkarbo Marathon - sex varv på flack sjukilometersbana i vacker natur med fantastiskt publik- och funktionärsstöd. Bäddat för PB!

Sörmland Ultramarathon - femtio kilometer är mycket men blir aldrig tråkigt på den oerhört omväxlande banan med alltifrån t

1. Uppsala Ultra 50km
För att: Det är ypperligt organiserat av rutinerade arrangörer, gott om trevlig publik som hurrar, flack och snabb bana och i största allmänhet ett trevligt lopp som ligger lagom i tiden. Inte mitt i smällheta sommaren, men inte för

1: Markusloppet 50K utmed Skåneleden i Skåne. Omväxlande och trivsamt.
2:Vertex och BAMM på delad plats. Omväxlande och trivsamt i fjällvärlden.
3: Arctic circle marathon i Överkalix. Marathonsträckning som passerar polcirkeln. Funktionärsbemannade vätske

1. Tjurruset. Jätteroligt och fullständigt idiotiskt att springa/halka/vada fram i en mil på leriga stigar och kärr.

2. Springcross. Trevligt terränglopp på våren, 6 eller 12 km. Skön och vacker bana.

3. Stockholm Halvmarathon. Stockholm är vackert, oc

1. Boston Marathon. Grymt häftigt lopp på en varierande point-to-point-bana, med häftigt publiktryck. Måste upplevas!

2. Athen Marathon. The original. Det klassiska loppet går på en tung bana genom delvis trista omgivningar, men målgången, vilken höjdare

Maria*: Hur är fördelningen på funktionärer demografiskt, politiskt, lokalt-utombys, horoskop?

När det gäller tävlingar så är jag lite tråkig:

1) Gbg-varvet. Härligt mycket folk och en snabb bana för attack av PB
2) Sthlm mara. Vacker och omväxlande runda med mycket publik

För träning
a) 18km i Skatås. Så nära ett perfekt åk i en puckelpist man k

Lidingöloppet. För att silvermedalj på LL är den enda seriösa medalj som jag har någon chans att vinna. Och för att jag växte upp 50 m från Lidingöloppsbanan och alltid hejade när jag var liten.

Långlöparnas kväll. För vana banlöpare är det kanske inget

Kalmar Järnmannen Triathlon - en helt fantastisk kalmar-publik trots att deltagarna håller på upp till 15 timmar!