Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDisciplin, vart köper man det?
You need to log in to create posts and topics.

Ett alternativ är att du gör som Liselott Guest. Skaffa dig en gammal och trött löparkompis som inte orkar pinna iväg i så hög fart efter startskottet.

Nu har jag inte läst alla inlägg i tråden, men:

Skaffa personer att springa med, både långsammare och snabbare än dig själv.

Lura med de långsammare när du behöver bromsas (eller de behöver en hare när de ska köra tempo eller liknande).

Lura med de sna

Skumt, så sa min exfru med... 😉

Annica, det är förhandlingsbart. Ge mig ett bud. 😉

Det är verkligen svårt att låta bli att pressa sig när man är kring 7km. Man vet att man har milen i sig och hur skönt det skulle kännas att ta ut sig totalt för att göra den men då kommer överansträngningar och skador 🙁

Jag har en enorm disciplin på att fullfölja saker jag påbörjar och jag skippar aldrig ett inplanerat träningspass utan riktig anledning, men när det kommer till disciplin att begränsa sig så saknar jag det i allt jag går in i. Det är nog en personlighetsy

Bortsett från när man nyligen börjat springa tycker jag inte att det behövs så mycket sådan disciplin. Grejen är att passen ska vara så jobbiga att man inte kan springa fortare än man ska. Till exempel:

Om man ska springa intervaller i tröskelfart så pla

Nja, jag tror vi är många som har kroppar som inte kalrar av att springa så hårt/ofta/länge som hjärnan vill. Jag skulle utan problem kunna dra på mig en skada inom en vecka utan rätt disciplin.

Alla kan väl tex öka löpdosen alldeles för snabbt? T.o.m Mu

Eftersom jag trots allvarliga förmaningar från min sjukgymnast inte lyckades disciplinera mig på distanspassen så har jag ställt in min Garmin så att den larmar väldigt högt och irriterande om jag springer fortare än vad jag får. Larmet varnar så pass fre

Peter, om man följer ett träningsprogram (som får antas vara vettigt) så borde det inte behövas mycket disciplin för att hålla sig till den föreskrivna mängden. Det är lättare hänt att farten råkar rusa iväg, och det var det jag syftade på ovan. Jag tror