Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDisciplin, vart köper man det?
You need to log in to create posts and topics.

Aha, ok. Träningsprogram! Du glömde nämna det i ditt första inlägg.
Jag är inte så disciplinerad att jag använder träningsprogram utan jag kör på känsla och höftar mer till min löpning. Med för mycket struktur blir livet för tråkigt för vissa. Jag läser i

Japp, man tränar ju på hou som det heter här. Dvs på känsla.

Tja, det behöver ju inte vara ett formellt exakt träningsprogram, men någon sorts ungefärlig planering för hur man ska träna har väl de flesta? Jag menar att det är lättare att vara disciplinerad hemma vid köksbordet än när man är ute och springer, och ba

Pulsklocka är bra. Man kan iaf få dåligt samvete av den.

Pontus - du pratar om disciplin att träna ordentligt, men det svåra som jag ser det (och flera andra verkar det) är att AVHÅLLA sig från träning eller åtm. från viss träning då man är skadad! Speciellt då man börjar känna sig bra igen men ska vila några d

Känns ofta som man har två lägen: max och av.

Nej Christer, jag pratar också om disciplin att inte träna för hårt. Disciplin att träna tillräckligt hårt är det säkert många som behöver. Undantaget är som sagt den som nyligen börjat springa, och med det syftade jag också på den som kommer tillbaka eft

Träna hårt och ta ut dig på de passen du skall ta ut dig. Då kommer du välkomna återhämtningspassen och njuta av att springa långsamt. Om du under detta passet också betänker att du faktiskt blir en sämre löpare om du ökar farten så känns det ännu bättre.

Jag testade att springa före frukost idag och det hjälper inte att jag gav mig ut yrvaken och med bara en kopp kaffe i magen, men nu vet jag det åtminstone. Så fort jag började tänka på annat ökade tempot, så jag får nog ta Garmin till hjälp trots allt. D

Hur vet du att du springer för fort? Om du utan att anstränga dig faller in i ett högre tempo än det du har räknat fram med någon formel, så behöver det inte vara verkligheten det är fel på.