Quote from Funbeat user on 9 March 2010, 20:26Fredrik, jag läser ditt sista stycke om och om igen, men förstår varken vad du syftar på eller vad du menar. Kan du försöka dig på att förklara lite mer så att jag förstår?
Fredrik, jag läser ditt sista stycke om och om igen, men förstår varken vad du syftar på eller vad du menar. Kan du försöka dig på att förklara lite mer så att jag förstår?
Quote from Funbeat user on 9 March 2010, 20:30Jag måste bara få konstatera att denna diskussion har tagits bortom allt förstånd. Jag är ledsen, men jag kan bara inte begripa era ståndpunkter och hur ni utan att blinka kan förkasta så pass omfattande hot mot mänskligheten och alla andra arter.
Charlo
Jag måste bara få konstatera att denna diskussion har tagits bortom allt förstånd. Jag är ledsen, men jag kan bara inte begripa era ståndpunkter och hur ni utan att blinka kan förkasta så pass omfattande hot mot mänskligheten och alla andra arter.
Charlo
Quote from Funbeat user on 9 March 2010, 20:36Kanske du fick ett klipp som var en del av denna presentation (mycket bra presentation för övrigt, rekommenderas varmt): http://www.youtube.com/watch?v=hVimVzgtD6w
Kanske du fick ett klipp som var en del av denna presentation (mycket bra presentation för övrigt, rekommenderas varmt): http://www.youtube.com/watch?v=hVimVzgtD6w
Quote from Lena O on 9 March 2010, 20:45JA där har du den. Suverän! (t+)
JA där har du den. Suverän! (t+)
Quote from Funbeat user on 9 March 2010, 22:01Jesper:
Jag värderar liv högre än ickeliv, det är helt korrekt. En ickeexisterande varelse har varken rättigheter eller skyldigheter och det blir bättre om vi fokuserar på de varelser som delar plats på planeten med oss. Om du kallar mig rasist för den s
Jesper:
Jag värderar liv högre än ickeliv, det är helt korrekt. En ickeexisterande varelse har varken rättigheter eller skyldigheter och det blir bättre om vi fokuserar på de varelser som delar plats på planeten med oss. Om du kallar mig rasist för den s
Quote from Funbeat user on 9 March 2010, 22:33Charlotta
Det var enbart i provocerande syfte den frågan ställdes, vilket är ett syfte som vi alla här i ordväxlingen har använt oss av.
Du förstår också att de människor som kommer efter oss kommer även att ha rättigheter och skyldigheter, frihet och a
Charlotta
Det var enbart i provocerande syfte den frågan ställdes, vilket är ett syfte som vi alla här i ordväxlingen har använt oss av.
Du förstår också att de människor som kommer efter oss kommer även att ha rättigheter och skyldigheter, frihet och a
Quote from Funbeat user on 9 March 2010, 23:14Jesper,
Vilka rättigheter och skyldigheter är det egentligen du tänker dig finns mellan det existerande och det som inte finns? Rätten till heltidsarbete? Rätten till föräldraledighet? Rätten till god vård? Allemansrätten?Skattskyldighet? Eller är du inne
Jesper,
Vilka rättigheter och skyldigheter är det egentligen du tänker dig finns mellan det existerande och det som inte finns? Rätten till heltidsarbete? Rätten till föräldraledighet? Rätten till god vård? Allemansrätten?Skattskyldighet? Eller är du inne
Quote from Funbeat user on 9 March 2010, 23:22"Det var enbart i provocerande syfte den frågan ställdes, vilket är ett syfte som vi alla här i ordväxlingen har använt oss av."
Fast det blir mer intressant om provokationen baserar sig på ett tillspetsat resonemang så det blir relevant. Inte att jag är
"Det var enbart i provocerande syfte den frågan ställdes, vilket är ett syfte som vi alla här i ordväxlingen har använt oss av."
Fast det blir mer intressant om provokationen baserar sig på ett tillspetsat resonemang så det blir relevant. Inte att jag är
Quote from Funbeat user on 9 March 2010, 23:32För övrigt börjar jag känna mig tvingad att avla. När artens existens är det viktigaste, går det inte att komma undan fortplantning. Aj aj. Jag som inte planerade att skaffa kids.
För övrigt börjar jag känna mig tvingad att avla. När artens existens är det viktigaste, går det inte att komma undan fortplantning. Aj aj. Jag som inte planerade att skaffa kids.
Quote from Funbeat user on 9 March 2010, 23:35Charlotta, och för att krångla till det ännu mer så anser jag inte bara att det handlar om människans fortlevnad, utan även de djur och växter som lever och kommer att leva... (H)
Charlotta, och för att krångla till det ännu mer så anser jag inte bara att det handlar om människans fortlevnad, utan även de djur och växter som lever och kommer att leva... (H)