Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDiskussion med irriterad bilist
You need to log in to create posts and topics.

Jesper,
Vem vill du ska bestämma om jag ska ta bilen till jobbet imorgon eller ej?

Om jag säger att utveckling inom min bransch inte leder till något vettigt och åhörarna faktiskt tror på mig så kan jag räkna med att inga nya konkurrenter dyker upp samt

Om man har det bra och skiter i allt så blir varför, det man tänker på.

"du är väl snarare motståndare till bilarnas vanligaste drivmedel? Eller menar du att det är själva grejen att transporteras runt i små plåtlådor som förstör?"
Drivmedlet är en sak, men det finns många andra problem: slitage från däck, roterande delar i b

Vi vet mer om vädermodeller än om klimatförändringar och ändå är uppgiften att förutspå framtiden så svår, nästan omöjlig. Att då föra samman komplexiteten i solaktivitet, havseffekter, nedkylande och uppvärmande partiklar i atmosfären, mänsklig påverkan,

"Klimatet kommer att bli si och så framöver"
"Teknikutvecklingen kommer se ut på följande sätt"
"Frihet kommer aldrig funka"

Kollektivistideologiska och domedagssekteristiska nostradamuswannbes med en mycket stor kostym att fylla.
Snacka om höga tankar

Charlotta

Det är synd att du vägrar lyssna på den massiva, globala forskning som i princip entydigt visar att det är människan som är ansvarig för problemen. Jag tycker att jag är öppen för ny forskning och fakta som visar olika saker, men i det här fall

"Om du menar att jag inte vill gynna bilismen genom att ta bort den så har du förstått helt rätt. Som jag skrev är jag för bilism och alla sätt att förbättra den välkomnar jag. Man förbättrar den inte genom att ta bort den, då är man inte ens för bilism."

Linus:

"Det är synd att du vägrar lyssna på den massiva, globala forskning som i princip entydigt visar att det är människan som är ansvarig för problemen."

Jag lyssnar. Både på de forskare som tror sig kunna bevisa det och det som säger annorlunda. Med

åberg,

"Man kan förbättra bilismen genom att minska den."
Stämmer om man tycker att mindre av det man uppskattar är en förbättring. Annars är det inga som helst problem att skapa mer av det.

"Och en minskning kommer behövas framöver..."
Beror på vad man

Linus:
För länge sedan skickade du en klipp till mig från Youtube.
Var det en Dansk eller möjligtvis en Svensk som pratade om människans utveckling i olika dela av världen vid olika tidspunkter.
Har du någon länk?