Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDiskussion med irriterad bilist
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror att jag föreslog några andra termer.
tror mig förstå vad du vill uttrycka, men NV leder iaf för mig tanken fel.

Naturvetenskap är snarare närmast en analysmetod, ett synsätt, ngt som snarare producerar tankar på papper än konkreta föremål, (i p

Fredrik

Som trafikkonsult och mycket insatt i ämnet så kan jag meddela dig att du kan önska hur mycket du vill, men någon verklighet kommer det inte att bli utav din önskan. Det var där denna förbannat segdragna diskussion började. Du insåg aldrig när ja

> Jag är väldigt mycket för bilism men önskar att den på alla sätt blev mindre förstörande och mer effektiv.

Alla sätt utom ett menar du? Att minska antalet körda mil är ett sätt att minska bilens miljöpåverkan. Det kan åstadkommas tex genom infrastrukt

Andreas: Om en hållbar utveckling är ditt mål och inskränkning av friheten är din metod, så är det argumentet för hur metoden leder till målet och varför metoden är bättre än någon annan metod som efterfrågas. Frågan är inte vad ditt mål är eller vilket v

Jesper: Kan man inte förutspå vädret i en femdygnsprognos, så kan vi lägga ner hela 2-gradersmålet. Det blir bara tramsigt. Som om vi bestämmer med hur många grader vi kan tolerera att jorden ökar sin temperatur. Att inte bilindustrin tror att vi klarar m

"Det är bara tragiskt att du och Lotta tycker det är så oerhört fantastiskt allt man ser runt ikring! Röstar på moderaterna, bäst styre av verkligheten."

Så länge som moderaterna mest visar sig vara ett soggigt sosseparti så har jag ingen lust att rösta

LLL,
Meningen med termen "naturvetenskap" var, typ, att utesluta allt som inte räknas till de naturvetenskapliga områdena samt att inte enbart räkna upp något av det som gör en boll till en boll. Tror bollen är hemma nu.

Jesper,
Du är snett ute. Du ställ

Lotta: Blanda inte ihop väder och klimat.

Charlotta

Det bevisar bara hur dåligt insatt du är i problematiken, och jag klandrar inte dig alls för att vara generellt okunnig. Du verkar tvärtom resonera relativt vettigt, även om jag i många frågor hittills inte hållit med dig. Och om du inte är ins

Har ni kommit fram till något ännu?