Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDiskussion med irriterad bilist
You need to log in to create posts and topics.

Nejdå det blev inte fel. Incitament är väldigt ineffektivt och antagligen fullkomligt värdelöst när det kommer till att rädda situationen.

edit och då menade jag nuvarande försök till påverkan.

Nu kommer de gröna uniformerna till pass igen så här lagom till värnplikten avskaffades. Det kommer hur som helst inte att gagna vår välfärd i vilken en bra miljö ingår. "Att rädda upp situationen" låter dessutom som ett uttryck för att domedagen är nära.

"Det vore säkert bättre om vi började med renodlad filosofi kring individer för att efter det växla upp."

Jag är inte övertygad om det är bättre. Man kanske ska börja längst upp med en renodlad analys av det sociala system och dess behov/nytta av fria in

Hörde på Folk och Försvar att de måste stärka sitt varumärke.

Om man ser till hur hållbart vi förvaltar miljön genom det sätt vi lever så kan formuleringen ha en plats.
Men det är ju fint om man lyckas vara blind, döv och dum. Jag lyckas med det mest hel

Fredrik N skrev om jorden: "Menas att man inte får lämna den i sämre skick än man fick den? Är inte det en vansklig värdering inbyggt i det? Om någon får för sig att industrialiseringen förstört jorden så skulle alltså det rätta för tidigare generationer

"Är artens överlevnad en prioritet?"
Nope, inte som en given regel. Naturen ställer inga krav eller önskemål vad gäller detta och för individer så skiljer sig uppfattningen radikalt åt. Men det är säkert bra om människorna vet om ifall de håller på att ak

Bollen en naturvetenskaplig produkt?

Teknisk, mänsklig, kulturell, matematisk (en perfekt sfär, ngt som i princip inte finns i sinnevärlden) ... Du verkar använda "naturvetenskaplig" på ett sätt som framstår som en aning udda för mig, så jag undrar hur

"Är artens överlevnad en prioritet?"
Nope, inte som en given regel.

Aha ... då har inte vi en gemensam utgångspunkt och skulle bara prata förbi varandra.

Rent spontant känns det inte som det är artens överlevnad som står på spel direkt. Andra arter lär gå före den här arten gör det. Men även om det vore den här arten det gällde, så har jag svårt att förstå det abstrakta värdet. Vi kan troligtvis konstatera

"Däremot ser jag stort värde i de individer som arten består av."

Om helheten inte är av något värde, har jag svårt att förstå att delmängden skulle vara värdefullt.