Quote from Guest on 19 March 2012, 18:10När övergår ett distanspass till att bli ett långpass?
När övergår ett distanspass till att bli ett långpass?
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 18:20Fint väl inget generellt svar på frågan. Men många räknar ju tid, så gör jag. 100 min är ett långpass för mig. Men jag har lärt mig att det måste vara minst 2h för att vara en Norrländsk långpanna 🙂
Fint väl inget generellt svar på frågan. Men många räknar ju tid, så gör jag. 100 min är ett långpass för mig. Men jag har lärt mig att det måste vara minst 2h för att vara en Norrländsk långpanna 🙂
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 18:26Beror på hur vältränad man är och vilka distanser man tränar emot. 10km kan vara ett långpass för vissa, medan andra tycker 22km är för kort.
Frågar du efter personliga åsikter bidrar jag med min gräns som ligger på 18km. Dock klassar jag 18-22km som "ko
Beror på hur vältränad man är och vilka distanser man tränar emot. 10km kan vara ett långpass för vissa, medan andra tycker 22km är för kort.
Frågar du efter personliga åsikter bidrar jag med min gräns som ligger på 18km. Dock klassar jag 18-22km som "ko
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 18:44För mig: =2,5h är ett långpass
För mig: =2,5h är ett långpass
Quote from Christer Berg on 19 March 2012, 18:48Definitionsmässigt, vad skiljer distans från långpass?
Definitionsmässigt, vad skiljer distans från långpass?
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 19:11Har satt min ribba på 2 timmar, annars inget långpass.
Oavsett distans o fart. Men det är jag det. Högst induviduellt tror jag, men det är för att jag inte skall fuska med långpassen. Något pass med någon minut kortare har slunkit med.
Har satt min ribba på 2 timmar, annars inget långpass.
Oavsett distans o fart. Men det är jag det. Högst induviduellt tror jag, men det är för att jag inte skall fuska med långpassen. Något pass med någon minut kortare har slunkit med.
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 19:12Ja jag vet naturligtvis inte... men har inte distans mera med tiden som man vill göra typ 41 minuter på tio tusen dvs distansen är klar å har kanske tom en drömgräns där typ....emedan långpass det är bara långt å underbart skönt...?
Ja jag vet naturligtvis inte... men har inte distans mera med tiden som man vill göra typ 41 minuter på tio tusen dvs distansen är klar å har kanske tom en drömgräns där typ....emedan långpass det är bara långt å underbart skönt...?
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 19:14För mig går också gränsen vid 2h. Ett långpass är ett långt distanspass.
För mig går också gränsen vid 2h. Ett långpass är ett långt distanspass.
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 19:21Om jag tränar för milen så är träning på den distansen min "distans"; längre sträckor som är i lägre tempo, är då mitt långpass.
Jag jämför mig inte med ultraextremlöpare.
Om jag tränar för milen så är träning på den distansen min "distans"; längre sträckor som är i lägre tempo, är då mitt långpass.
Jag jämför mig inte med ultraextremlöpare.
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 19:24Men om man joggar över 5min/km, är det inte vandring då? 😉
Men om man joggar över 5min/km, är det inte vandring då? 😉