Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 19:31nä, det är ju jogging, som du skriver
vandrar man +5 min/km, då är det vandring
nä, det är ju jogging, som du skriver
vandrar man +5 min/km, då är det vandring
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 19:35Kastar mig in i diskussionen med att citera Mackans bok ( hoppas du inte misstycker 😉 ) Jag har tagit min friheten att korta texten.
Enl Mackans bok:
Distansträning
Basen i all löpträning. Standardpass på 30-120 minuter för löpare som satsar på 5-42,
Kastar mig in i diskussionen med att citera Mackans bok ( hoppas du inte misstycker 😉 ) Jag har tagit min friheten att korta texten.
Enl Mackans bok:
Distansträning
Basen i all löpträning. Standardpass på 30-120 minuter för löpare som satsar på 5-42,
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 20:39Tycker egentligen det är syftet som avgör om det är långpass eller inte.
Långpass ska vara till för att vara ute länge.
Distans ska nog vara för att antingen återhämta sig, uppstart efter vila, träna fartuthållighet eller för att man inte kom på något b
Tycker egentligen det är syftet som avgör om det är långpass eller inte.
Långpass ska vara till för att vara ute länge.
Distans ska nog vara för att antingen återhämta sig, uppstart efter vila, träna fartuthållighet eller för att man inte kom på något b
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 21:33När jag mest sprang var över 2tim alt. över 20km långpass. Nu är allt som inte är kvalité helt enkelt bara olika långa och olika snabba/långsamma distanspass.
När jag mest sprang var över 2tim alt. över 20km långpass. Nu är allt som inte är kvalité helt enkelt bara olika långa och olika snabba/långsamma distanspass.
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 22:31Glöm inte milknarkarpass, Per. 😉
Glöm inte milknarkarpass, Per. 😉
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 23:01Det känns som det är individuellt... Hur långt är ett långt snöre liksom?
Allt över 60 min är långpass för mig. Det längsta jag sprungit är 120 minuter.
Det känns som det är individuellt... Hur långt är ett långt snöre liksom?
Allt över 60 min är långpass för mig. Det längsta jag sprungit är 120 minuter.
Quote from Funbeat user on 19 March 2012, 23:15Jag håller med om att det är högst personligt, beror ju på vad man tränar till.
Långpass för mig, närmare 3h och uppåt. Distansen har inte så stor betydelse.
Jag håller med om att det är högst personligt, beror ju på vad man tränar till.
Långpass för mig, närmare 3h och uppåt. Distansen har inte så stor betydelse.
Quote from Funbeat user on 20 March 2012, 09:58Håller med Jens - det handlar om vad som är "långt" för mig. För min del är långpass >10 km.
Håller med Jens - det handlar om vad som är "långt" för mig. För min del är långpass >10 km.
Quote from Jonny Persson on 20 March 2012, 10:03Det blir till viss del individuellt – jag förstår hur ni tänker – men tränar man för maraton och räknar 10 km som långpass är risken stor att det blir jobbigt på tävlingsdagen. Väldigt jobbigt.
Det blir till viss del individuellt – jag förstår hur ni tänker – men tränar man för maraton och räknar 10 km som långpass är risken stor att det blir jobbigt på tävlingsdagen. Väldigt jobbigt.
Quote from Funbeat user on 20 March 2012, 10:10Då kan man köra med "Power Walk".
Då kan man köra med "Power Walk".