Quote from Funbeat user on 20 March 2012, 10:15För den som tränar för 400m är långpasset antagligen inte lika viktigt som för marathonlöparen, eller?
Jag har aldrig tränat för 400m så jag vet inte.
För den som tränar för 400m är långpasset antagligen inte lika viktigt som för marathonlöparen, eller?
Jag har aldrig tränat för 400m så jag vet inte.
Quote from Funbeat user on 20 March 2012, 10:18Längden på respektive pass är som synes av alla svar extremt individuell och beror helt på var just du ligger just i din egen progression.
Försöker mig ändå på en definition:
Lätt distans = lugnt tempo så att du inte blir särskilt trött.
Långpass = lika
Längden på respektive pass är som synes av alla svar extremt individuell och beror helt på var just du ligger just i din egen progression.
Försöker mig ändå på en definition:
Lätt distans = lugnt tempo så att du inte blir särskilt trött.
Långpass = lika
Quote from Funbeat user on 20 March 2012, 10:23Jag tycker mig ha sett att 400m-löpare kan vara ute och springa någon halvmil eller så ibland under grundträning. Det är väl i så fall deras längsta pass. Men jag tror inte de brukar kalla det långpass.
Jag tycker mig ha sett att 400m-löpare kan vara ute och springa någon halvmil eller så ibland under grundträning. Det är väl i så fall deras längsta pass. Men jag tror inte de brukar kalla det långpass.
Quote from Funbeat user on 20 March 2012, 10:30När man börjar göra 20km på de simpla kvällspassen så blir långpassen definitivt 30km+...
När man börjar göra 20km på de simpla kvällspassen så blir långpassen definitivt 30km+...
Quote from Funbeat user on 20 March 2012, 10:31I en svunnen tid tränade jag friidrott, bland annat sprint (upp till 400 m). Vi tränade mycket och hårt. Men vAd jag minns var vårt längsta pass ca 5 km. Men på träningsläger kunde passen se ut så som 10x10x100m i maxfart (nära maxfart) med flera minuters
I en svunnen tid tränade jag friidrott, bland annat sprint (upp till 400 m). Vi tränade mycket och hårt. Men vAd jag minns var vårt längsta pass ca 5 km. Men på träningsläger kunde passen se ut så som 10x10x100m i maxfart (nära maxfart) med flera minuters
Quote from Funbeat user on 20 March 2012, 11:22Jag var på ett föredrag av en kvinnlig elitlöpare (800 m) som absolut menade på att hon tagit ett märkbart kliv framåt sen hon började med långpass på låt säga 20-22 km.
Jag var på ett föredrag av en kvinnlig elitlöpare (800 m) som absolut menade på att hon tagit ett märkbart kliv framåt sen hon började med långpass på låt säga 20-22 km.
Quote from Funbeat user on 20 March 2012, 11:27Lydiard och Peter Snell skulle nog nicka instämmande. Men vissa 800m-löpare lutar mer åt 400m-hållet och verkar träna annorlunda.
Lydiard och Peter Snell skulle nog nicka instämmande. Men vissa 800m-löpare lutar mer åt 400m-hållet och verkar träna annorlunda.
Quote from Funbeat user on 20 March 2012, 11:35Jag har satt min definition vid 2/3 av ett maraton d v s 28 km.
Jag har satt min definition vid 2/3 av ett maraton d v s 28 km.
Quote from Funbeat user on 20 March 2012, 17:34Är det tillräckligt tråkigt så kallar jag det Långpass. Det brukar inträffa vid +20 km.
Är det tillräckligt tråkigt så kallar jag det Långpass. Det brukar inträffa vid +20 km.
Quote from Funbeat user on 21 March 2012, 13:30Men Peter! Löpning blir väl aldrig långtråkigt?!
Men Peter! Löpning blir väl aldrig långtråkigt?!