Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumBra matDitt favoritrecept?
You need to log in to create posts and topics.

Här kommer min superfräscha goda sallad.

Blandad sallad t.ex mache´ spenatblad, rucola, lollo rosso
päron (kaiser alexander) en brun hård sort.
handskalade räkor
avocado
solrosfrön
keso
tryffel olja o citron olivolja
salta lite och peppra med finmalen sv

Kyckling file´ i ugn som du har lite pikant ost i. Krydda file´n med tandoori. (20 min)

servera me sallad å ris.

så jäääkla gott 🙂

Såg en liknande sak som denna på "Du är vad du äter". Följer inte det direkt men man kan få tips, som detta.

Ta och skär i lagom bitar:
gurka
tomat (gärna cocktailtomater)
paprika
majs
morötter (hacka eller riv)
tonfisk

Mumsigt särskilt på sommaren och

En återkommande höjdare (lätt, snabbt, smarrigt till vardag & fest) är rotsaker i ugnen (som tillbehör till t.ex kycklingfilé, lax eller annat);
morötter, kålrot, potatis mm i lagom stora bitar efter tycke & smak (stavar gillar jag). In i ugnen på 225 gra

Skär kycklingfilé i bitar, och stek tills dom fått fin färg.
Klicka i en burk lättcremefraiche paprika/chili och rör, ha i lite paprikabitar och krydda efter smak. Servera med ris, helt gudomligt!

Kålrötter a la BeGe:
Tärna/klyfta kålrötter, slå på olja, svartpeppar, salt, örtkryddor, pressad vitlök efter behag och bacontärningar eller baconstrimlor i lagom mängd, stek i ugn.
Jättegott!

Bjöd gumman på rotsaker i ugnen igår och fick ett litet plus i kanten 🙂

Tackar mer tips mottages

Annars bra recept site ar

Tasteline

Rekommenderas
Kycklinglever i fransk senapssås
http://www.tasteline.com/recipe/showRecipe.asp?lngRID=

Bra där, Magnus! 🙂

nånting riktigt fint är att ha kyckling i tortilla bröd. vanlig stekt eller färdig grillad kyckling. sen med en massa grönsaker. ojojoj !!! enkelt och snabbt är det också.

Jag håller med A F! Kyckling med creme fraiche paprika/chili är smarrigt! Jag brukar ha i färska champinjoner och lök också.