Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/rad-om-joggingskor-ar-vardelosa

DN har testat att prova ut löpskor och fått olika svar på olika affärer.

Vad säger ni om denna artikel?

Äntligen?

"Jacqueline får först höra att hon inte pronerar alls, sedan att hon pronerar lite på ena foten, men inte på den andra och slutligen att hon överpronerar och behöver skor med extra proneringsskydd."

Säger väl det mesta.

Inte ett dugg förvånad...

Lite biased minst sagt, de visste vilken artikel de ville skriva innan de gjorde sin "undersökning". Läser man faktarutan under artikeln i papperstidningen där de redovisar vad de olika butikerna kommit fram till har tre av fyra sagt att hon har ett neutr

Jag tycker det är en bra artikel.

En typisk juli-artikel.

Jag läste precis artikeln på nätet. Ganska dålig. Rubrik som går sin egen väg. Och den tillhörande webbenkäten är ju för kul.
"Brukar du träna löpning?
*Ja det har hänt
*Ja, ofta
*Nej inte alls"

Jag hade gärna sett en bättre genomförd "studie" innan artikeln skrevs. Nu har de tagit en (1) person, som tidigare springer lite, i neutrala skor. De hade kanske kunnat komplettera med, t ex: 1 som springer, som har problem med fötter/knän/höfter, och 1

Man kan väl säga såhär: om det fanns en exakt metod skulle alla haft rätt. Nu hade inte alla rätt => metoden är inte exakt. Enkel logik.

Om butikerna upplyser kunderna om detta, har jag inga problem med förfarandet. Om de däremot säger att "vårt sätt är

Jag tycker nog som Fredrik. Den rimligaste tolkningen av undersökningen är att Gå- och löpkliniken skiljer sig från de andra, och antagligen har fel. I övrigt säger de i praktiken samma sak. Om man ska ha barfotaskor eller inte kan ingen expert säga, det