Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag var på Gålunkalöpkliniken för någon vecka sedan..Säljaren påstod att jag viklade inåt med båda fötterna och rekommenderade skor med rejält stöd annars skulle jag få problem framöver..faktum är att jag joggat i många år och är 55 år och har aldrig haft

Artikeln är väl lite tveksam kvalité på men den visar rätt tydligt att löpstegsanalys och skoutprovning inte är en vetenskap utan ett marknadsföringstrick. Som sagt, det finns inga vetenskapliga bevis för att skor med diverse stöd och dämpning faktiskt hj

Jag borde ta med mina aquasocks dit och fråga om jag kan springa i dom

"Vi säljer inga badskor här" 😉

Det vet jag redan, men det var ju heller inget svar på frågan 🙂

Precis vad jag råkade ut för när jag skulle köpa skor för 2 månader sedan! Jag bloggade om det på min startsida här på Funbeat. Gå gärna in och kolla vad jag skrev. Jag litar inte längre ett dugg på de där testerna.

Lotta:

Vilka svar/resultat fick du i butikerna? pratade du med erfarna löpare?

En del erfarna löpare tror stenhårt på kompenserande o avancerade skor, andra tror på att de flesta kan springa i det som känns bra. O i affären vill de nog oftast sälja nåt som kostar mer än 499:-

Den bilden har inte jag fått. Kom till en löpbutik med 2 olika par av mina löparskor. Fick hjälp av erfaren personal. Ena paret (Träningsskorna) modifierades sulorna om på för att det framkom att jag är en neutrallöpare. (Gratis). Kan bara buga o bocka fö

Kent:
På Intersport sade de att jag pronerade kraftigt på båda fötterna och behövde en pronationssko.
På Löplabbet visade samma typ av test att jag hade ett normalt steg, och blev rekommendrad att köpa en neutral sko.
Det gick 2 dagar mellan testerna.
Jag