Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 21:11Det borde inte finnas några tveksamheter kring att kåsören har rätt i sin kritik av vårdslösa cyklister och att han (omedvetet?) beskriver sig själv som en idiot.
Men.
På något sätt är det märkligt när det invänds mot hur en grupp beskrivs. Om man inte f
Det borde inte finnas några tveksamheter kring att kåsören har rätt i sin kritik av vårdslösa cyklister och att han (omedvetet?) beskriver sig själv som en idiot.
Men.
På något sätt är det märkligt när det invänds mot hur en grupp beskrivs. Om man inte f
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 21:29Min kritik mot kåseriet rör inte skuldfrågan i de situationer kåsören beskriver, inte heller hans syn på "cyklisters" beteende i allmänhet, utan om den iskalla tonen. Jag tar det igen då (för tydlighetens skull):
Jag fattar inte hur man är funtad om man
Min kritik mot kåseriet rör inte skuldfrågan i de situationer kåsören beskriver, inte heller hans syn på "cyklisters" beteende i allmänhet, utan om den iskalla tonen. Jag tar det igen då (för tydlighetens skull):
Jag fattar inte hur man är funtad om man
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 21:34Krasst tror jag att det blir tufft. Många cyklar verkligen idiotiskt här hemma i stan. Och det har inget med lycra eller inte att göra, eller med ålder, kön eller innehav av körkort. Den enda gemensamma nämnare man kan se är att de är just cyklister, så j
Krasst tror jag att det blir tufft. Många cyklar verkligen idiotiskt här hemma i stan. Och det har inget med lycra eller inte att göra, eller med ålder, kön eller innehav av körkort. Den enda gemensamma nämnare man kan se är att de är just cyklister, så j
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 21:39Tror jag håller med Fredrik J.
Vi cyklister får nog leva med den problematiska gruppsynen. Precis som alla harmlösa ormar får leva med att väcka rädsla och obehag hos oss människor enbart för att de påminner om de ormar som är läskiga och farliga på rikti
Tror jag håller med Fredrik J.
Vi cyklister får nog leva med den problematiska gruppsynen. Precis som alla harmlösa ormar får leva med att väcka rädsla och obehag hos oss människor enbart för att de påminner om de ormar som är läskiga och farliga på rikti
Quote from ellen olsson on 29 September 2011, 21:43Den gemensamma faktorn är väl att de beter sig som idioter? De finns bland samtliga fordonsslag men jag undrar om inte fotgängarna är i majoritet.
Den gemensamma faktorn är väl att de beter sig som idioter? De finns bland samtliga fordonsslag men jag undrar om inte fotgängarna är i majoritet.
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 21:45Så vilka är "de" som cyklar som idioter? För inte är det väl "vi" i detta eminenta forum som kör mot rött, kör om för tätt eller håller okontrollerbart hög fart?
Så vilka är "de" som cyklar som idioter? För inte är det väl "vi" i detta eminenta forum som kör mot rött, kör om för tätt eller håller okontrollerbart hög fart?
Quote from Pernilla Liljegren on 29 September 2011, 21:49Det verkar väl ändå som att de flesta är överens om att det finns gott om cyklister som cyklar som idioter, antingen det är "vi" eller "dom". Nu var ju inte trådskaparens avsikt att förhärliga cyklistkollektivet utan att påpeka kåsörens hårda jargong i st
Det verkar väl ändå som att de flesta är överens om att det finns gott om cyklister som cyklar som idioter, antingen det är "vi" eller "dom". Nu var ju inte trådskaparens avsikt att förhärliga cyklistkollektivet utan att påpeka kåsörens hårda jargong i st
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 21:49Om man krockar ofta eller ofta råkar ut för incidenter bör man fundera på om inte det egna beteendet har varit bidragande. I det enskilda fallet spelar naturligtvis tur/otur in men i långa loppet jämnar sånt ut sig och det är istället hur man själv agerar
Om man krockar ofta eller ofta råkar ut för incidenter bör man fundera på om inte det egna beteendet har varit bidragande. I det enskilda fallet spelar naturligtvis tur/otur in men i långa loppet jämnar sånt ut sig och det är istället hur man själv agerar
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 21:59Det är alltid cyklister som cyklar. Definitivt om det är den enda gemensamma som de kan beskrivas med.
Det är alltid cyklister som cyklar. Definitivt om det är den enda gemensamma som de kan beskrivas med.
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 22:01Jag måste kontakta Olle, för det verkar vara något fel på tråden. De flesta av de senare inläggen (med vissa undantag) verkar komma från en annan tråd som handlar om huruvida cyklister beter sig som idioter i trafiken eller inte.
Det jag upprördes över,
Jag måste kontakta Olle, för det verkar vara något fel på tråden. De flesta av de senare inläggen (med vissa undantag) verkar komma från en annan tråd som handlar om huruvida cyklister beter sig som idioter i trafiken eller inte.
Det jag upprördes över,