Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 22:55Men varför tänker du inte så när du sitter bakom ratten och ser en idiot i en bil?
Men varför tänker du inte så när du sitter bakom ratten och ser en idiot i en bil?
Quote from Rasmus Olsson on 29 September 2011, 22:57Eller när du går å ser andra kliva ut mot rött i trafiken i sin egna lilla iphonevärld?
Eller när du går å ser andra kliva ut mot rött i trafiken i sin egna lilla iphonevärld?
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 22:59? Skrev jag något av det ni 2 skriver?
? Skrev jag något av det ni 2 skriver?
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 23:04Ja. Tänker du så när du är ute och går och ser en fotgängare gå mot rött att du skäms över att vara fotgängare och att den personen förstör ryktet för den gruppen i trafiken du just då råkar tillhöra?
Ja. Tänker du så när du är ute och går och ser en fotgängare gå mot rött att du skäms över att vara fotgängare och att den personen förstör ryktet för den gruppen i trafiken du just då råkar tillhöra?
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 23:08Fredrik G,
"De idioterna finns bland samtliga fordonsslag men jag undrar om inte fotgängarna är i majoritet."På något sätt känns det ändå rimligt att reagera kraftigare mot vansinnescyklister även om vansinnesfotgängare är i majoritet. Jag misstänker at
Fredrik G,
"De idioterna finns bland samtliga fordonsslag men jag undrar om inte fotgängarna är i majoritet."
På något sätt känns det ändå rimligt att reagera kraftigare mot vansinnescyklister även om vansinnesfotgängare är i majoritet. Jag misstänker at
Quote from Lena O on 29 September 2011, 23:08Det är förmodligen väldigt få idioter i bilar eller på cykeln, men väldigt många som gör idiotiska saker.
Om jag tänker själv på de (få) gånger jag har gjort en miss i trafiken som billist och sedan tänker på hur många bilister det finns i trafiken och rä
Det är förmodligen väldigt få idioter i bilar eller på cykeln, men väldigt många som gör idiotiska saker.
Om jag tänker själv på de (få) gånger jag har gjort en miss i trafiken som billist och sedan tänker på hur många bilister det finns i trafiken och rä
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 23:10Om det inte framgick så körde jag bil, och höll på att meja ner cyklisten. Och JA, jag blir lite upprörd av att se både de som går och de som kör bil på ett sådant sätt att det innebär en direkt trafikfara.. Att jag skäms är ett hårt uttryck, men cykliste
Om det inte framgick så körde jag bil, och höll på att meja ner cyklisten. Och JA, jag blir lite upprörd av att se både de som går och de som kör bil på ett sådant sätt att det innebär en direkt trafikfara.. Att jag skäms är ett hårt uttryck, men cykliste
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 23:28Skulle varit intressant att se den beskrivna olyckan med taxin, jag kan inte komma på hur någon kan lyckas köra in i högersidan på en bil som stannat för rött - så vida inte taxin gjort som den brukar och inte stannat vid rött utan på en godtycklig plats
Skulle varit intressant att se den beskrivna olyckan med taxin, jag kan inte komma på hur någon kan lyckas köra in i högersidan på en bil som stannat för rött - så vida inte taxin gjort som den brukar och inte stannat vid rött utan på en godtycklig plats
Quote from Funbeat user on 30 September 2011, 09:19Ja, jag funderar själv på hur han kunde veta att cykeln inte hade bromsar? Han bemödade ju sig inte ens med att gå ut och se vad som hänt! Halt underlag? Bromshaveri?
Om de av er som säger att ni tänker avsluta prenummerationen verkligen tänker göra det,
Ja, jag funderar själv på hur han kunde veta att cykeln inte hade bromsar? Han bemödade ju sig inte ens med att gå ut och se vad som hänt! Halt underlag? Bromshaveri?
Om de av er som säger att ni tänker avsluta prenummerationen verkligen tänker göra det,
Quote from Camilla Höög on 30 September 2011, 11:54@E.E, Vad gjorde cyklisten för fel rent juridiskt förutom en väldigt dum och riskabel körning? Cyklisten gjorde absolut fel, men jag tycker det ändå är intressant att se vilka lagar som gäller.
Cyklister får köra på övergångsställen, men fordon har inte
@E.E, Vad gjorde cyklisten för fel rent juridiskt förutom en väldigt dum och riskabel körning? Cyklisten gjorde absolut fel, men jag tycker det ändå är intressant att se vilka lagar som gäller.
Cyklister får köra på övergångsställen, men fordon har inte