Quote from Funbeat user on 30 September 2011, 13:39Tja fotgängare, jag lärde mig en gång i tiden att jag skulle undvika centrala Stockholm efter 12 på dagen när jag gick med barnvagn. Allvarligt. Det var gott om folk som knuffade på barnvagnen.
En gång höll det på att bli en riktig olycka, jag stod och vä
Tja fotgängare, jag lärde mig en gång i tiden att jag skulle undvika centrala Stockholm efter 12 på dagen när jag gick med barnvagn. Allvarligt. Det var gott om folk som knuffade på barnvagnen.
En gång höll det på att bli en riktig olycka, jag stod och vä
Quote from Funbeat user on 30 September 2011, 13:56Lingling:
OT, tycker jag. Speciellt som det jag reagerar på i DN:s kåseri är tonen, dvs. bra att någon slår sig, ok att smita från olycksplats.
Med ditt alternativ (a) sällar du dig till just den tonen...
Lingling:
OT, tycker jag. Speciellt som det jag reagerar på i DN:s kåseri är tonen, dvs. bra att någon slår sig, ok att smita från olycksplats.
Med ditt alternativ (a) sällar du dig till just den tonen...
Quote from Funbeat user on 30 September 2011, 17:55Nej jag sällar mig inte till den tonen, jag ville bara få fram om att man kan bli fly f-bd på fotgängare också. Det kan man.
Han fick varken stryk eller utskällning, utan vi stack bara iväg åt var sitt håll och jag har inte gått och tänkt att jag skulle k
Nej jag sällar mig inte till den tonen, jag ville bara få fram om att man kan bli fly f-bd på fotgängare också. Det kan man.
Han fick varken stryk eller utskällning, utan vi stack bara iväg åt var sitt håll och jag har inte gått och tänkt att jag skulle k
Quote from Rasmus Olsson on 30 September 2011, 17:58Var väl som mamma i full fart med att konversera i telefon, skjuter ut barnvagnen i cykelbanan i hopp om att cyklisterna skulle stanna för henne. Det var skarp nedförsbacke och det var inte övergångställ.
Det var nära att flera cyklister dundrade in i ba
Var väl som mamma i full fart med att konversera i telefon, skjuter ut barnvagnen i cykelbanan i hopp om att cyklisterna skulle stanna för henne. Det var skarp nedförsbacke och det var inte övergångställ.
Det var nära att flera cyklister dundrade in i ba
Quote from Funbeat user on 1 October 2011, 11:21Lingling:
ja det är klart man kan bli fly förbannad på fotgängare också, händer mig titt som tätt, och på andra cyklister, händer flera gånger om dan, och på bilister. Och det är självklart att jag i en liknande situation troligen hade reagerat med en dj
Lingling:
ja det är klart man kan bli fly förbannad på fotgängare också, händer mig titt som tätt, och på andra cyklister, händer flera gånger om dan, och på bilister. Och det är självklart att jag i en liknande situation troligen hade reagerat med en dj
Quote from Funbeat user on 1 October 2011, 11:39Undrar hur DN:s kolumnist kunde se att cyklisten som kom från ett annat håll hade rött? Min erfarenhet av taxibilar (och många andra) är att de i regel kör mot gult och rött, stannar överallt och bryr sig inte om stoppförbud, kör för fort och aldrig använ
Undrar hur DN:s kolumnist kunde se att cyklisten som kom från ett annat håll hade rött? Min erfarenhet av taxibilar (och många andra) är att de i regel kör mot gult och rött, stannar överallt och bryr sig inte om stoppförbud, kör för fort och aldrig använ
Quote from Funbeat user on 1 October 2011, 12:53Jag har mig veterligen aldrig gått under järnvägsbommar med barnvagn ...
(Notera nu det intressanta att när jag berättar om folk som inte ser små barn eller barnvagnar för att de är fullt upptagna med att titta rakt fram, då kommer en massa historier om
Jag har mig veterligen aldrig gått under järnvägsbommar med barnvagn ...
(Notera nu det intressanta att när jag berättar om folk som inte ser små barn eller barnvagnar för att de är fullt upptagna med att titta rakt fram, då kommer en massa historier om
Quote from Funbeat user on 2 October 2011, 08:05Blir trött på bilister som klagar på att cyklister kör dåligt när de själva inte blinkar för att svänga, aldrig håller hastighetsgränserna och gör idiotiska omkörningar. Bilister skadar dessutom ofta andra när det väl händer något, medan cyklisten mest sk
Blir trött på bilister som klagar på att cyklister kör dåligt när de själva inte blinkar för att svänga, aldrig håller hastighetsgränserna och gör idiotiska omkörningar. Bilister skadar dessutom ofta andra när det väl händer något, medan cyklisten mest sk
Quote from Camilla Maunu on 2 October 2011, 14:24Känns lite som att bilister hatar andra bilister, fotgängare och cyklister. Fotgängare hatar cyklister och bilister. Cyklister hatar bilister, fotgängare och cyklister. Så alla hatar alla typ.. 🙂
Känns lite som att bilister hatar andra bilister, fotgängare och cyklister. Fotgängare hatar cyklister och bilister. Cyklister hatar bilister, fotgängare och cyklister. Så alla hatar alla typ.. 🙂
Quote from Rasmus Olsson on 2 October 2011, 14:25Tycker vi ska kramas med i trafiken.
Tycker vi ska kramas med i trafiken.