Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDNs o SVDs marathonbloggare
You need to log in to create posts and topics.

Ett litet problem när man diskuterar dessa saker är att arrangörerna inte publicerar mätprotokollet i samband med anmälans öppnande (eller åtminstone i någon rimlig tid innan loppet, t ex snarast efter kontrollmätning är utförd om den sker senare). Detta

Om det nu diffar 30, eller 50, eller rentav 73 m, ser man ändå inte målbågen? Hur kan man missa målgången så nära mål?
De gånger jag sprungit KH har jag ju sett målet, och oavsett vad Garmin visar kutar man ju tills man kommit under den, eller..?

I Garmins och individulisternas tidevarv stannar alla deltagare i loppet där deras uppfattning om "en mil" är och när de passerar mållinjen meddelar de sin tid till funktionärerna som underlag till den resultatlista arrangören publicerar. Alla nöjda och g

Jag undrar fortfarande: Det finns tydligen en regel som säger att tex ett 10km-lopp ska vara minst 10km (och därför mäter man 1promille extra). Finns det ingen regel som säger hur långt MAX tex ett 10km-lopp ska vara??? Det är väl det frågan gäller här?

Nej Christer det finns ingen sådan regel. Man får liksom anta att en arrangör som vill hålla ett millopp mäter upp en mil. Banmätaren kontrollerar sedan att det inte går att springa kortare än 10 000 meter på den banan. Om banmätaren får sträckan till 9,8

Av praktiska skäl kanske det helt enkelt kan bli svårt att flytta starten och målet så att det blir mer exakt än så. Hellre lite för lång bana än för kort.

I triathlon är det desto friare regelverk för banlängder, där får varje delsträcka diffa med +/- 1

Det är klart att man skiter i vad Garminklockan visar! men en skylt med 10 km. innan målet är så klart förvirrande. När jag tävlar vill jag veta hur långt jag har kvar. Hur långt jag har sprungit är historia, så det bästa är att ta den längsta km. först t

Bjarne slog huvudet på spiken. Om det var 63 bonusmeter är ointressant i sammanhanget, och skyltfadäsen har LN bett om ursäkt för å Studenternas vägnar (och dessutom försäkrat att det inte ska upprepas).

Nu kanske den här tråden kan återgå till att handl

Jag tror att båda kommer att ta sig i mål. Petra inom sin måltid, men Jonas kanske kommer att behöva gå lite mot slutet.

Vaaaaa....Jonas som har tjyvtränat nästan ett helt år...PB tror jag absolut!!??