Quote from Guest on 26 March 2011, 08:10Tar gärna mot tips vad ni har i flaskorna/fickorna under löprundan... Var ute på en, för mig, längre runda. Flåset var helt ok men reserverna tog helt enkelt slut...
Tar gärna mot tips vad ni har i flaskorna/fickorna under löprundan... Var ute på en, för mig, längre runda. Flåset var helt ok men reserverna tog helt enkelt slut...
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 08:20Jag tycker att Dextrosol är perfekt. Lätt att ta med sig och en enda tablett som smälter i munnen räcker för mig och varar en halvtimma om krafterna tynat.
Jag tycker att Dextrosol är perfekt. Lätt att ta med sig och en enda tablett som smälter i munnen räcker för mig och varar en halvtimma om krafterna tynat.
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 08:25För att provocera kan jag säga att jag kör med blandsaft och en liten nypa koksalt om jag är ute längre än en timme. Annars kör jag med vatten.
För att provocera kan jag säga att jag kör med blandsaft och en liten nypa koksalt om jag är ute längre än en timme. Annars kör jag med vatten.
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 08:30Om jag är ute kortare tid än en timme så brukar jag inte ta med något alls.
Ska jag springa 1,5 timme så räcker det med lite vätska - vatten eller svag sportdryck, dricker 1 gång vid ca 50 minuter (2-3dl) och det räcker bra.Ifall jag kör länge så har ja
Om jag är ute kortare tid än en timme så brukar jag inte ta med något alls.
Ska jag springa 1,5 timme så räcker det med lite vätska - vatten eller svag sportdryck, dricker 1 gång vid ca 50 minuter (2-3dl) och det räcker bra.
Ifall jag kör länge så har ja
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 08:43Egengjord energidryck enligt föjande proportioner:
0,5 l vatten
0,25-0,5 dl Dextropur
1 krm salt
SmaksättareDextropur är druvsocker i pulverform, finns i livsmedelsaffären.
Som smaksättare använder jag oftast en skvätt läskkoncentrat.Laborera med pr
Egengjord energidryck enligt föjande proportioner:
0,5 l vatten
0,25-0,5 dl Dextropur
1 krm salt
Smaksättare
Dextropur är druvsocker i pulverform, finns i livsmedelsaffären.
Som smaksättare använder jag oftast en skvätt läskkoncentrat.
Laborera med pr
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 09:13Jag har flera recept.
Enklast: Blanda powerade med vatten.
Kallt te med eller utan saft och med lite salt i.
te med powerade (powerade finns färdig i affären, annan energisoppa går säkert lika bra)Vatten, choklad eller energibars och GT-tabletter.
Blan
Jag har flera recept.
Enklast: Blanda powerade med vatten.
Kallt te med eller utan saft och med lite salt i.
te med powerade (powerade finns färdig i affären, annan energisoppa går säkert lika bra)
Vatten, choklad eller energibars och GT-tabletter.
Blan
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 09:57Jag efterlyser ett bra vätskebälte eller kanske camelback. Det jag har skumpar så irriterande. Jag vet inte om det går att komma ifrån?
Jag efterlyser ett bra vätskebälte eller kanske camelback. Det jag har skumpar så irriterande. Jag vet inte om det går att komma ifrån?
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 10:03Inget.
Inget.
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 10:56Under 45 min, inget.
Under 90 min, vatten.
Längre, sverkers spordryck. 1l vatten, 1dl socker, 2msk dextropur, 1-2 msk pressad citron, 1krm salt.
För de riktigt långa träningarna (som nästan aldrig blir av) brukar jag ta något att mumsa på tex risenta,
Under 45 min, inget.
Under 90 min, vatten.
Längre, sverkers spordryck. 1l vatten, 1dl socker, 2msk dextropur, 1-2 msk pressad citron, 1krm salt.
För de riktigt långa träningarna (som nästan aldrig blir av) brukar jag ta något att mumsa på tex risenta,
Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 11:04Som Fredrik. Under timmen, ingen eller sällan dryck
Över timmen, vatten i en sån här
http://www.nathansports.com/our-products/hydrationnutrition/handhelds/sprint
Över flera timmar, vatten i en sån här
http://www.nathansports.com/our-products/hydrationnutr
Som Fredrik. Under timmen, ingen eller sällan dryck
Över timmen, vatten i en sån här
http://www.nathansports.com/our-products/hydrationnutrition/handhelds/sprint
Över flera timmar, vatten i en sån här
http://www.nathansports.com/our-products/hydrationnutr