Quote from Funbeat user on 26 March 2011, 20:23Nej Susse :D, det stämmer inte att man måste hålla låg intensitet för att förbränna fett som bränsle. det är snarare så att kroppen vid hårt muskelarbete helst förbränner blodsocker som bränsle. Om sedan blodsockret är slut förbränner kroppen allt annat:
Nej Susse :D, det stämmer inte att man måste hålla låg intensitet för att förbränna fett som bränsle. det är snarare så att kroppen vid hårt muskelarbete helst förbränner blodsocker som bränsle. Om sedan blodsockret är slut förbränner kroppen allt annat:
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 16:34Jag kör också bara med Dextrosol och vatten. På träning upp till 25km klarar jag mig utan båda men har med Dextrosol som nödproviant.
På LL30 knaprade jag i mig 2,5 Dextrosolpaket ungefär totalt och drack en mugg vatten vid varje vätskekontroll.
Lite torr
Jag kör också bara med Dextrosol och vatten. På träning upp till 25km klarar jag mig utan båda men har med Dextrosol som nödproviant.
På LL30 knaprade jag i mig 2,5 Dextrosolpaket ungefär totalt och drack en mugg vatten vid varje vätskekontroll.
Lite torr
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 16:44Hur länge Anders? Det brukar svartna för ögonen när jag går tom... om jag inte sänker tempot vill säga.
Hur länge Anders? Det brukar svartna för ögonen när jag går tom... om jag inte sänker tempot vill säga.
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 16:48Det måste vara den nya fysiologin.
Det måste vara den nya fysiologin.
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 18:45Kanske ett tips till Peter P och andra....jag börjar tugga i mig 2 st Dextrotabletter ca 200 meter före vätskekontrollerna så att dom i alla fall är mest damm i truten så att säga....myche lättare att skölja ner då än om man tar dom direkt vid vätskekontr
Kanske ett tips till Peter P och andra....jag börjar tugga i mig 2 st Dextrotabletter ca 200 meter före vätskekontrollerna så att dom i alla fall är mest damm i truten så att säga....myche lättare att skölja ner då än om man tar dom direkt vid vätskekontr
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 18:512,5 paket?! Jäklar. Själv drack jag den serverade sportdrycken och tog en kaffe vid 20km. Den serverades för varm för ändamålet, annars satt den fint.
2,5 paket?! Jäklar. Själv drack jag den serverade sportdrycken och tog en kaffe vid 20km. Den serverades för varm för ändamålet, annars satt den fint.
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 18:55Tack kjell, skall pröva det där (men först på träning). Idag så sprang jag förresten 87 minuter på tävling, men inte hade de någon vätskekontroll inte. 🙁
Tack kjell, skall pröva det där (men först på träning). Idag så sprang jag förresten 87 minuter på tävling, men inte hade de någon vätskekontroll inte. 🙁
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 22:09@Susse 😀 det du känner när det, som du uttrycker det, svartnar för ögonen, är när kroppen går från att förbränna en sak till att förbränna en annan. Anledningen att det tycks svartna för ögonen för oss är att vi är så ovana att göra denna omställning. En
@Susse 😀 det du känner när det, som du uttrycker det, svartnar för ögonen, är när kroppen går från att förbränna en sak till att förbränna en annan. Anledningen att det tycks svartna för ögonen för oss är att vi är så ovana att göra denna omställning. En
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 22:24Jag mår bättre om jag äter och dricker än om jag låter bli, och brukar ha saft och macka med mig på långpassen. Springer ju inte så fort då förstås men för mig länge.
Jag mår bättre om jag äter och dricker än om jag låter bli, och brukar ha saft och macka med mig på långpassen. Springer ju inte så fort då förstås men för mig länge.
Quote from Funbeat user on 27 March 2011, 22:31@christina: Alla ska naturligtvis göra var som känns bäst för dem, oavsett biologin. Man ska inte förringa psykologiska faktorer i löpningen, ibland är det de som är avgörande. Biologiskt är det så att SAFTEN tillgodogör du dig säkert fort nog för att det
@christina: Alla ska naturligtvis göra var som känns bäst för dem, oavsett biologin. Man ska inte förringa psykologiska faktorer i löpningen, ibland är det de som är avgörande. Biologiskt är det så att SAFTEN tillgodogör du dig säkert fort nog för att det