Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 22:40I rest my case. Jag gav 400:- för min armbandsmodell.
I rest my case. Jag gav 400:- för min armbandsmodell.
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 22:43Jag köpte en klocka på Ellos för 5 spänn. Den var utmärkt tills batteriet var tömt.
Jag köpte en klocka på Ellos för 5 spänn. Den var utmärkt tills batteriet var tömt.
Quote from Funbeat user on 15 February 2011, 23:57Nu ljuger Håkan igen. Redan vid 5 sek är värdet fullt dugligt. Det är de allra kortaste mikrospurterna som KAN få fel värden. Och då oftast för låga.
Och Håkan, jag försöker få dig att förstå att olika saker är bra på olika saker. Jag förnekar inte att m
Nu ljuger Håkan igen. Redan vid 5 sek är värdet fullt dugligt. Det är de allra kortaste mikrospurterna som KAN få fel värden. Och då oftast för låga.
Och Håkan, jag försöker få dig att förstå att olika saker är bra på olika saker. Jag förnekar inte att m
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 07:41Några saker som inte kommer fram här:
*) Samtliga effektmätare är väderskyddade
*) Du bortser från att Polar har ett proprietärt protokoll
*) Kräver montering för att flyttas mellan 2 cyklar.
Visst har den ett förmånligt pris, men det gäller framförallt
Några saker som inte kommer fram här:
*) Samtliga effektmätare är väderskyddade
*) Du bortser från att Polar har ett proprietärt protokoll
*) Kräver montering för att flyttas mellan 2 cyklar.
Visst har den ett förmånligt pris, men det gäller framförallt
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 09:04Rasmus skrev: "I synnerhet om det visar sig att Polar tänker lägga ner den kedjebaserade lösningen till förmån för pedalvarianten (som verkligen är skit!)."
Vet du att det verkligen är så, eller är det bara din misstanke?
Kommer de inte sälja båda alterna
Rasmus skrev: "I synnerhet om det visar sig att Polar tänker lägga ner den kedjebaserade lösningen till förmån för pedalvarianten (som verkligen är skit!)."
Vet du att det verkligen är så, eller är det bara din misstanke?
Kommer de inte sälja båda alterna
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 09:10Är inte alla protokoll som används proprietära? Även om det finns flera produkter som använder samma.
David, jag har inte hjärnkoll på algoritmerna heller, men grundläggande kunskaper i geometri, vågrörelselära och mekanik säger mig en del om hur det ka
Är inte alla protokoll som används proprietära? Även om det finns flera produkter som använder samma.
David, jag har inte hjärnkoll på algoritmerna heller, men grundläggande kunskaper i geometri, vågrörelselära och mekanik säger mig en del om hur det ka
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 09:28Peter, alla effektmätare är inte väderskyddade helt och hållet. Kanske alla som säljs just nu (vet inte), men gamla PT-nav läckte in fukt och fick problem.
Att Polar har ett eget överföringsprotokoll är bara ett problem om man inte vill använda Polars eg
Peter, alla effektmätare är inte väderskyddade helt och hållet. Kanske alla som säljs just nu (vet inte), men gamla PT-nav läckte in fukt och fick problem.
Att Polar har ett eget överföringsprotokoll är bara ett problem om man inte vill använda Polars eg
Quote from Berit Bengtson on 16 February 2011, 09:51Rasmus Olsson skrev alldeles för mkt för att orka läsa allt, men bla
> PowerTap, som ligger närmast i pris av de etablerade konkurrenterna
..
> priset är å andra sidan mycket högre för SRM (och liknande) än för Polars variant.Power2max-vevparti mätaren
Rasmus Olsson skrev alldeles för mkt för att orka läsa allt, men bla
> PowerTap, som ligger närmast i pris av de etablerade konkurrenterna
..
> priset är å andra sidan mycket högre för SRM (och liknande) än för Polars variant.
Power2max-vevparti mätaren
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 09:54Det är stor skillnad på ett protokoll som är en öppen standard eller ett
som är "proprietärt" och kan ändras helt enligt ägarens önskemål.
(För den som försöker implementera protokollet - vilket är avgörande
för hur många som kommer försöka).Vad gäller
Det är stor skillnad på ett protokoll som är en öppen standard eller ett
som är "proprietärt" och kan ändras helt enligt ägarens önskemål.
(För den som försöker implementera protokollet - vilket är avgörande
för hur många som kommer försöka).
Vad gäller
Quote from Funbeat user on 16 February 2011, 09:56Då måste man ju spekulera en del om hur det diagrammet är framtaget.
Då måste man ju spekulera en del om hur det diagrammet är framtaget.