Quote from Guest on 19 May 2009, 21:43Ja vad säger ni? Har joggat sedan lillen var 8 veckor nu och trivs bra med det...
Är jag dum i huvudet eller? När började ni efter grav? Slutade jogga kanske en månad innan jag blev gravid för det var så mycket med skola och jobb då.
Ja vad säger ni? Har joggat sedan lillen var 8 veckor nu och trivs bra med det...
Är jag dum i huvudet eller? När började ni efter grav? Slutade jogga kanske en månad innan jag blev gravid för det var så mycket med skola och jobb då.
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 21:53Jag slutade jogga i graviditetens 6e vecka och började inte igen förrän grabben var 7-8 månader. Och då är jag ändå kille! 😉
Jag slutade jogga i graviditetens 6e vecka och började inte igen förrän grabben var 7-8 månader. Och då är jag ändå kille! 😉
Quote from Catharina Brattlin on 19 May 2009, 22:10Känns det bra med Din träning och Du känner att kontrollen över bäckenbottenmuskulaturen (den Du andvänder för att "knipa") är OK är det bara att fortsätta.
Jag återgick till mitt tränande (aerobics, step och box) två månader efter båda förlossningarna u
Känns det bra med Din träning och Du känner att kontrollen över bäckenbottenmuskulaturen (den Du andvänder för att "knipa") är OK är det bara att fortsätta.
Jag återgick till mitt tränande (aerobics, step och box) två månader efter båda förlossningarna u
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 22:56Det känns som om risken för framfall och mjölkstockning ökar radikalt så tätt inpå. Men huvudsaken är väl att du har kört "gymnastikpass" efter förlossningen.
Jag har inga bevis för det men men... jag har sett hur man kan bli av mjölkstockning.. jättedål
Det känns som om risken för framfall och mjölkstockning ökar radikalt så tätt inpå. Men huvudsaken är väl att du har kört "gymnastikpass" efter förlossningen.
Jag har inga bevis för det men men... jag har sett hur man kan bli av mjölkstockning.. jättedål
Quote from Catharina Brattlin on 20 May 2009, 06:56Mats, mjölkstockning har andra mekanismer bakom sig. Inte att man börjar träna tätt inpå. Been there, done that x 2. 🙂
Framfall motverkar man med bäckenbottenövningar.
Mats, mjölkstockning har andra mekanismer bakom sig. Inte att man börjar träna tätt inpå. Been there, done that x 2. 🙂
Framfall motverkar man med bäckenbottenövningar.
Quote from Linnea Persson on 20 May 2009, 07:51Jag tjuvstartade när lillen var 8 veckor men fick lite bannor av barnmorskan på efterkontrollen några dagar senare. Hon tyckte jag skulle vänta till han var tre månader iallafall. Så nu väntar jag, typ två veckor kvar.
Men egentligen tycker jag att det b
Jag tjuvstartade när lillen var 8 veckor men fick lite bannor av barnmorskan på efterkontrollen några dagar senare. Hon tyckte jag skulle vänta till han var tre månader iallafall. Så nu väntar jag, typ två veckor kvar.
Men egentligen tycker jag att det b
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 09:18Jag joggade lite då och då fram till ca v20 av graviditeten... sen var det för jobbigt tyckte jag. Sen började jag springa 2,5 månad efter förlossningen när jag väl fått ordning på bäckenbotten och kunde hålla tätt. 🙂
Nu är lillen 7 månader och jag ska
Jag joggade lite då och då fram till ca v20 av graviditeten... sen var det för jobbigt tyckte jag. Sen började jag springa 2,5 månad efter förlossningen när jag väl fått ordning på bäckenbotten och kunde hålla tätt. 🙂
Nu är lillen 7 månader och jag ska
Quote from Jan Lundquist on 20 May 2009, 09:49Glöm aldrig att verkligen LYSSNA på kroppen. Det är svårt med generella förordningsregler i samband med barnafödande. Vi är alla så olika.
Glöm aldrig att verkligen LYSSNA på kroppen. Det är svårt med generella förordningsregler i samband med barnafödande. Vi är alla så olika.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 12:43Vafrör man som barnmorska brukar ge rådet att vänta ca 3 månader efter förlossningen är ju att de ligament som håller livmodern på plats varit uttöjda och pga av det är lite svaga.
Vafrör man som barnmorska brukar ge rådet att vänta ca 3 månader efter förlossningen är ju att de ligament som håller livmodern på plats varit uttöjda och pga av det är lite svaga.
Quote from Jan Lundquist on 20 May 2009, 13:18Och om inte ligamenten gått ihop ordentligt så KÄNNS det efter joggingturen och då väntar man ett tag tills man provar igen.
Och om inte ligamenten gått ihop ordentligt så KÄNNS det efter joggingturen och då väntar man ett tag tills man provar igen.