Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEfter gravditet....
You need to log in to create posts and topics.

Då borde det alltså vara lugnt för mig, jag kände mig som vanligt efter mitt försök och barnmorskan konstaterade att jag läkt bra och att "knipet" var bra.

Det var bara flåset som inte var på topp, dock inte helt förvånande, graviditeten som jag planerat

Har inte märkt av något konstigt när jag sprungit i alla fall :/ Hmm.. Barnmorskan skall jag till nästa vecka men jag känner på mig att hon kommer att be mig lugna mig även om allt ser bra ut.

Men om hon ser minst tecken på framfall kommer jag att byta t

Vad är det som gäller för träning under graviditeten?

O, fråga inte!
Du hittar ingen som törs ge generella råd som inte är väldigt vaga!
Ett råd brukade vara att pulsen inte ska gå över 70-75% av maxpuls har jag för mig.
De flesta avråder från sport med fallrisk eller risk för slag över magen och från att t

Oj, varför ska man inte ligga platt på rygg?

För en del så trycker bebisen (mm?) på stora kroppspulsådern (tror jag..) så man kan bli yr i huvudet, men det märker man ju, om man inte får problem så är det inget farligt. Själv hade jag inga problem med att ligga på rygg (det var iofs typ det jag klar

Njä, inte riktigt.

Livmodern trycker på v. cava vilket är den stora venen som för blodet från nedre delen av kroppen till hjärtat. Då kan inte hjärtat upprätthålla tillräcklig minutvolym vilket ger ett lägre blodtryck. För att kompensera stiger då pulsen

Jack, ahh, då var jag lite ute och cyklade då, man ska inte ge sig på sånt man inte har hundra koll på!

Isabellah Andersson födde barn i januari och hon har redan tävlat i terräng-SM, Göteborgsvarvet och ska springa maran på lördag. Undra hur tidigt hon började springa igen? Någon som vet? Det är intressant hur hon kunde komma i form så otroligt snabbt igen

Lite farligt att använda eliten som föredöme kanske, men jag har för mig att Susanne Gunnarsson var ute i kanoten en eller två dagar efter sin förlossning. Lite osäker hur lång tid det var tills hon tävlade, men jag har för mig att det var väldigt snabbt