Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEfter gravditet....
You need to log in to create posts and topics.

Kanot lär inte belasta bäckenbotten på det sätt löpning gör.

Hej!
Jag fick mitt andra barn i mitten på februari och har nu tänkt starta upp löpträningen igen. Jag började med löpträning några månader innan jag blev gravid och höll på ca 4 mån in i graviditeten. Sedan dess har jag varit STILLA coh inte för att jag

Kan bara svara för mig själv, jag startade efter exakt 6 veckor och det var inga problem. Lederna är ju lite "glappa" en tid efter graviditet (beror på hormoner så det har ingen betydelse om du födde "traditionellt" eller med snitt) så var försiktig!

Nina, jag är på! Framförallt behöver jag peppning när det gäller att se till att ta sig tid och komma ut. Jag promenerar en hel del men har hittills bara joggat och åkt till gymmet några gånger. Jag ska springa midnattsloppet i augusti, jag har inga förho

Nina K, absolut =) Min tvåa är också född mitten av feb... Just nu blir det väl max 5,5 km, vill verkligen vara säler på att livmodern sitter där den skall

Hej!
Vad kul att ni vill vara med. Alltid lättare om man kan peppa varann.
Var ute på löprunda nr 2 idag *pust*. Känns rätt ok faktiskt i kroppen. Lite öm i magmuskelfästena mot pubisbenet. Dock mindre än sist så jag tror inte det är någon fara 🙂
Jag h

Funderade på tjejmilen, men det visade sig att jag jobbar då 🙁
Halvmara i september kanske, haha 🙂

Var ute på en runda idag jag med, men får skitont under höger revben, funderar på om det är ett ömt muskelfäste. Hur som helst gick det super, hade bra

Jag började försiktigt när min yngsta var 5v. Men jag tror som någon sagt tidigare att man måste känna efter! Finns inget som är rätt för alla där.
Vad gäller träning innan förlossning tycker jag man ska hålla igång så länge man kan. Kroppen mår bra av a

Var ute på mitt 3dje pass idag 🙂
Kondismässigt inga problem alls men känner fortfarande av en viss ömhet längst nere i magen. Dock bättre på mjukare underlag. Har bestämt mig att blir det inte värre än så här så fortsätter jag enligt plan!

Är rätt stol

Jag har haft en riktigt dålig vecka när det gäller träning, först var det förberedelser för 30 årsfest och då även fest vilket inte gav nån tid över att träna på, sen har jag varit så förbaskat trött och omotiverad att göra annat än att mysa med lillkille