Quote from Berit Bengtson on 9 July 2009, 17:14Celos - undrade:
> På vänster sida av bakhjulet har ekrarna mindre spänning än på höger sida
> där kasetten sitter. Skall det vara så eller behöver det åtgärdas?Fp. David P ¤ "förklarade"
> Det blir så med samma sorts ekrar.Celos - undrade då förs
Celos - undrade:
> På vänster sida av bakhjulet har ekrarna mindre spänning än på höger sida
> där kasetten sitter. Skall det vara så eller behöver det åtgärdas?
Fp. David P ¤ "förklarade"
> Det blir så med samma sorts ekrar.
Celos - undrade då förs
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 17:33Håkan C - Ola Halléus har ju redan förklarat.
Håkan C - Ola Halléus har ju redan förklarat.
Quote from Berit Bengtson on 9 July 2009, 17:37Johan:
Det har han inte gjort.
Läs en gång till vad David skrev.Jag skulle vilja veta varför han påstår att ekerspänningsskillnaden är ekerdimensionsberoende.
Olas förklaring (som är den riktiga) tar ju enbart upp hjulets geometri.Nå David, vad är di
Johan:
Det har han inte gjort.
Läs en gång till vad David skrev.
Jag skulle vilja veta varför han påstår att ekerspänningsskillnaden är ekerdimensionsberoende.
Olas förklaring (som är den riktiga) tar ju enbart upp hjulets geometri.
Nå David, vad är di
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 17:43Jag trodde att du visste om att hjulen har olika ekringsgeometri med standardnav.
Jag trodde att du visste om att hjulen har olika ekringsgeometri med standardnav.
Quote from Berit Bengtson on 9 July 2009, 17:57David, försök inte blanda bort korten/slingra dig genom att blanda in ekringsgeometrin
Förklara istället hur, enl dig, ekerspänningsskillnaden i ett bakhjul är ekerdimensionsberoende?
David, försök inte blanda bort korten/slingra dig genom att blanda in ekringsgeometrin
Förklara istället hur, enl dig, ekerspänningsskillnaden i ett bakhjul är ekerdimensionsberoende?
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 18:08Eftersom frågan handlar om ett kassettenav så är geometrin klar.
Om du använder exakt samma typ av ekrar så blir ekerspänningen olika på höger och vänster sida, eller hur?!
Eftersom frågan handlar om ett kassettenav så är geometrin klar.
Om du använder exakt samma typ av ekrar så blir ekerspänningen olika på höger och vänster sida, eller hur?!
Quote from Berit Bengtson on 9 July 2009, 19:41Sluta slingra dig nu David.
Eller menar du verkligen på fullt allvar att ekerspänningen skulle ändras om man bytte ena sidans ekrar till en annan dimension?
Sluta slingra dig nu David.
Eller menar du verkligen på fullt allvar att ekerspänningen skulle ändras om man bytte ena sidans ekrar till en annan dimension?
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 20:07Ganska vanligt att bygga med grövre ekrar på höger sida bak.
Ganska vanligt att bygga med grövre ekrar på höger sida bak.
Quote from Berit Bengtson on 9 July 2009, 20:12Sluta slingra dig.
Visst är det vanligt med olika ekerdimensioner, och av en god anledning, men vi väntar fortfarande på din förklaring till hur, och varför, ekrarnas dimension skulle påverka ekerspänningen?
Sluta slingra dig.
Visst är det vanligt med olika ekerdimensioner, och av en god anledning, men vi väntar fortfarande på din förklaring till hur, och varför, ekrarnas dimension skulle påverka ekerspänningen?
Quote from Funbeat user on 9 July 2009, 21:23Håkan C - Du verkar ha rört ihop detta. Tänk igenom allt igen lite logiskt. Jag har läst igen och står fast vid vad jag sa innan.
Håkan C - Du verkar ha rört ihop detta. Tänk igenom allt igen lite logiskt. Jag har läst igen och står fast vid vad jag sa innan.