Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningElitmotionär!
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker att det är ett dåligt ord som ord. I övrigt bryr jag mig inte. Däremot har jag vid flera tillfällen blivit kallad elitmotionär och svarat att någon sån är jag nog inte. Jag tränar för att försöka bli bättre, inte för motion och jag springer i t

Att begreppet är så impopulärt kanske delvis bero på att aktivt tävlande/fd aktivt tävlande inte gillar att motionärer är duktigare än de är/var?

Nej det tror jag inte Anders. Det är ju samma löpare oavsett vad man väljer att kalla sig. I konsekvensens namn borde man väl i så fall ogilla alla som är bättre. 😀

Jag ogillar alla som är bättre än mig. Har jag alltid gjort. Hade du inte skrivit en så förskräckligt bra bok Mackan hade jag tyckt illa om dig också!

Ha ha! Jag känner mig hedrad Abbe.

Kanske vi menar amatör? För jag kommer att tänka på en del , i andra idrotter som tävlar på högsta nivån i sånt man inte kan leva på. Kommer ni ihåg den underbara filmen om de manliga konstsimmarna? Som hade problem att få ihop pengar till likadana dräkte

Om ordet "elitmotionär" ska ha någon annan betydelse än "låg elit" så borde det syfta på snabba löpare som inte tävlar. Nästan alla elitlöpare har ju ett vanligt jobb/studerar, och tränar på fritiden.

Jg tycker bara att ordet är meningslöst och intetsägande. Vad skall vi ha det ordet till egentligen? Det blir bara förvirring för det verkar inte finnas någon definition kopplad till ordet.

Ett litet tankeexperiment: Blunda och föreställ dig en elitmotionär....
:
:
:
:
Vad ser du?
:
:
:
:
Du borde se en kvinna, strax över 50 år, med akademisk utbildning och bra position i arbetslivet - http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/valutbildad-kvinna-

Jag ser en mager senig gubbe i 50-årsåldern som ägnar lördagskvällarna åt att planera veckans träning i ett excelblad och sover oroligt för att han börjar känna att de yngre löparna snart klår honom i klubbmästerskapet. Han nöter intervaller på idrottspla