Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningElitmotionär!
You need to log in to create posts and topics.

Dubbla budskap kan också ses som nyansering och att hitta olika infallsvinklar på ämnet. Jag tyckte att gårdagens intervju med en "elitmotionär" var bra: http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/chefen-som-inte-vill-tvinga-personalen-att-motionera

Jo, men jag får inte riktigt ihop bitarna. Om elitmotionärerna från trådens inledande artikel:
"–?De inspirerar, söker och får mycket bekräftelse och har också blivit symboler för den växande hälsotrenden. Nu kommer den naturliga motreaktionen, upplevelse

Den inledande artikeln är inte den om elitmotionärerna, utan den här: http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/vem-ska-bestamma-over-din-kropp

Jag tolkar det så att DNs artikelserie "Den nya hälsohetsen", försöker besvara frågan "Måste vi gå och träna för at

Att fler borde tävla och se vad dom egentligen går för. Då blir diskussionen vid fikat mycket lättare med en resultatlista som underlag.
Musse vinner och "Elitmotionären" har en timme sämre tid?

Elitmotionär = den som är bättre än dig själv.

Kanske inte klockrent, men min poäng är att det beror nog på vilket perspektiv man har.

Lite stollediskussion det här. Ordet elitmotionär är en fullfjädrad oxymoron. Byt ut suffixet "motionär" mot "joggare" och smaka på det lika omöjliga elitjoggare...

Instämmer med Lars Södergård att de som tyckte att allt över 2.20 var motionärstider int

Nej Erik, jag tycker du har fel. Motionär säger inget om tider eller prestation, bara om man idrottar i tävlingsform eller som nöjesgrej.

Lingonserie är ju ett exempel på begrepp för tävlingsidrott på låg nivå. Elitmotionär ett exempel på nöjesidrott på

Men snälla Anders, hur skulle det vara om alla gick onkring och kallade sig vad som helst. Och kanske dessutom trodde man var något? Någon ordning får det vara.

Nej mer jantelag åt svenska folket! 😉

Finns det ett begrepp "Elitmotionär" eller är det bara en önskan ifrån vissa att kunna få en titel?

Är det någon här som kallar sig elitmotionär? Eller har hört någon annan kalla sig själv för elitmotionär?

Det verkar mest som ordet används som nedvärderande epitet på andra?