Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningen frågor om löpning.
You need to log in to create posts and topics.

Hej! E ny här inne och vad menas med Löpning - Tempo? Tempo som jag undrar mest över och vad är den centrala skillnaden mellan löpning och joggning

Det finns en tämligen fantasilös definition vid 5 min/km.

I min världsbild är Joggaren en person som parkerar sina löpdon i skohyllan vid höstetid, motvind, regn, rusk lr snömodd.

Edit: Löpning - Tempo... Passar på den...

Ujj.... jag blev just löpare enligt Anders definition, trots att jag ALDRIG sprungit fortare än 5:30min/km. 😉

Tycker det handlar mest om inställning - löpning är en idrott. Jogging... vad ska man säga? Påstå bara inte att det är något som JAG håller på med!

Nej Oscar, det syns tydligt att du CYKLAR på bilden. Det är INTE jogging. (t+)

Hehe, sant sant... men jag sprang efteråt, jag lovar.

Kan man inte få sin profilbild att skifta beroende på vilken grupp man skriver i?

Jag tyckte annars jag var ganska generös i min definition - om man säger att det man gör är löpning, så ÂR det så!

Enl min PT blir man löpare när man säger att passet var på min:sek, joggare säget tydligen "bara" minuter 😉

Jag löper då jag har driv i steget och joggar då jag inte har driv. Men jag säger aldrig att jag joggar, men min familj säger det hela tiden 🙁

Camilla: Det är inte att vara löpare. Det är att vara detaljfascist och jag är FÖDD sån. 😉

Löpning - joggning. Spelar roll. Vi SPRINGER ju.