Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 13:43Jag förstår inte hur du menar att det ena är mer ohygieniskt än det andra... Det är ju alla möjliga kroppsvätskor som samlas i trosa/cykelbrallan - det är väl lika snuskigt båda två?
Jag förstår inte hur du menar att det ena är mer ohygieniskt än det andra... Det är ju alla möjliga kroppsvätskor som samlas i trosa/cykelbrallan - det är väl lika snuskigt båda två?
Quote from Rasmus Olsson on 30 May 2010, 13:45Vadderingen är till för att suga upp svett och salter för att du ska hålla rumpan och allt annat torrt och fritt från salter. Har du trosa under samlas det i trosan och ligger direkt mot huden.
Då kan du lika gärna va utan cykelbyxa tycker jag, för den g
Vadderingen är till för att suga upp svett och salter för att du ska hålla rumpan och allt annat torrt och fritt från salter. Har du trosa under samlas det i trosan och ligger direkt mot huden.
Då kan du lika gärna va utan cykelbyxa tycker jag, för den g
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 14:06Jag förstår hur du tänker. Jag är däremot inte övertygad om att cykelbrallan suger åt sig och tar kål på alla bakterier - den är väl lika svettig och äcklig som en ev. underbyxa efter ett pass?
Att vaderingen sedan är"antibakteriell" tror jag inte ett du
Jag förstår hur du tänker. Jag är däremot inte övertygad om att cykelbrallan suger åt sig och tar kål på alla bakterier - den är väl lika svettig och äcklig som en ev. underbyxa efter ett pass?
Att vaderingen sedan är"antibakteriell" tror jag inte ett du
Quote from Rasmus Olsson on 30 May 2010, 14:11Tyvärr handlar det inte om tycke och smak i denna fråga. Det är inte detsamma som diskussionen hurvida du ska ha vita eller svarta strumpor. Här handlar det om funktion och hygien.
Men vill du inte ta till dig råd från alla världens cyklister, så kan du
Tyvärr handlar det inte om tycke och smak i denna fråga. Det är inte detsamma som diskussionen hurvida du ska ha vita eller svarta strumpor. Här handlar det om funktion och hygien.
Men vill du inte ta till dig råd från alla världens cyklister, så kan du
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 14:20- Du är hård nu Bruse. Har hon hittat något som fungerar för henne så är det perfekt. Det är för mycket konservativa regler/idéer inom LVG, det viktiga är att man kommer ut och cyklar och "njuter" av sina pass.
- Du är hård nu Bruse. Har hon hittat något som fungerar för henne så är det perfekt. Det är för mycket konservativa regler/idéer inom LVG, det viktiga är att man kommer ut och cyklar och "njuter" av sina pass.
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 14:35De som tror att cykelbyxorna är någon form av Tena eller binda kan hålla upp ett snöre.
Kommer detta av att vissa kallar stoppningen för "blöja" eller är det enbart okunskap-dumhet?
De som tror att cykelbyxorna är någon form av Tena eller binda kan hålla upp ett snöre.
Kommer detta av att vissa kallar stoppningen för "blöja" eller är det enbart okunskap-dumhet?
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 14:47Jag tycker det är lite kul att du representerar alla världens cyklister i just denna fråga, och att jag tycker olika än alla världens cyklister. Sedan att många av alla världens cyklister är män och ser helt annorlunda ut under cykelbrallan än vad kvinnor
Jag tycker det är lite kul att du representerar alla världens cyklister i just denna fråga, och att jag tycker olika än alla världens cyklister. Sedan att många av alla världens cyklister är män och ser helt annorlunda ut under cykelbrallan än vad kvinnor
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 14:54Min sambos delar sitter i varje fall utanpå. Jag vet inte var dina sitter. Han berättar att han lyfter upp/fram sina delar så det inte trycker när han cyklar.
Min sambos delar sitter i varje fall utanpå. Jag vet inte var dina sitter. Han berättar att han lyfter upp/fram sina delar så det inte trycker när han cyklar.
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 14:55Då har ingen av er skaffat en lämplig sadel och/eller inte ställt in sittställningen.
Då har ingen av er skaffat en lämplig sadel och/eller inte ställt in sittställningen.
Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 15:00Nej, så är det nog David. Cyklingen fungerar utmärkt för oss båda, trots att jag denna eftermiddag får lära mig att jag har fel kläder på mig och att vi båda har fel sadel och/eller inställningar. 😉
Nej, så är det nog David. Cyklingen fungerar utmärkt för oss båda, trots att jag denna eftermiddag får lära mig att jag har fel kläder på mig och att vi båda har fel sadel och/eller inställningar. 😉