Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEn intim fråga
You need to log in to create posts and topics.

@Josefin

Bredare sadel?

Edit: Blev lite mycket fel!

@Ari: Bredare sadel har jag inte tittat på. Den bakre delen av sadeln passar perfekt, tycker dock att den främre delen är smal. Kollade alternativ när jag köpte den, och fann ingen som var bredare fram och som samtidigt inte var i vägen under själva rörel

@Josefin

Du vet väl bäst vad som passar dig! Men jag tror du får problem vid längre turer, eller du kanska redan testat?

och du tittade på hur många sadlar?
Det finns säkerligen +300 modeller och någon passar vanligtvis(utan trosor under).

En cykelbyxa har man primärt för att undvika skav. Innan "blöjåldern" hade cykelbykor sämskskinn som man smorde in med vaselin och tog på sig _utan_ underbyxor för att sämskskinnet skulle "fastna" på huden. Då skavde man mot detta istället för mot huden o

Tänk vad många som kommer att få medlemskap i B(abian)A(rschlee)K(lubben) nu.

David: jag kollade lite alternativ, och jag har provsuttit två. Det blev så att sadeln som cykeln levererades med passade bra. Nu tänker jag mig att vissa av er mer erfarna himlar med ögonen och tycker att jag kanske borde ha provkört minst en handfull av

Det låter som om dina brallor inte sitter bra - har du hängselbyxor eller har du gått på de "kvinnliga modellerna" - som saknar hängslen?

Vitsen med hängslen är bla att brallorna skall sitta kloss och gör de det så ser jag inte behovet av underkläder "fö

Är det någon som hävdar att det "ALLTID" blir problem?
Sadeln påverkar väldigt lite sittställningen i sig.

Men jag har sett tillräckligt många genom åren med samma snus(k)förnuft som sedan går som John Wayne efter lite längre/ofta/regn/varma pass.

Bölde