Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEn intim fråga
You need to log in to create posts and topics.

Hei, jeg har mange svettetøyg som er minst 10 år og de har blivet KOKT sammen med undertyg ol. De funker like bra. De er helsyntetiske og tåler 90 *

Vaskeanvisning på svette tøy er til for husmødre.. (H:)

Men de lukter etter 1 gangsbruk, om de ligger f

Om dere ikke kommer av med lukten, så legg det en natt i frysen.

La sykkelskoene følge med ned.

Gazzah . Til lykke med din nye avatar!!!!

På Sahlgrenska Sjukhusets vårdhygieniska avdelning har man testat det där med tvätt-temperaturer och konstaterat att 60 grader räcker för fullständig avdödande effekt när det gäller sängkläder från patienter. Samma sak har man visat på Akademiska Sjukhuse

NPNG:

Att lägga skor i frysen gör ingen större nytta. Bakterietillväxten avstannar i låga temperaturer men så fort skorna kommer ur frysen igen fortsätter det. Kyla dödar alltså inte bakterierna. Det är ju det som ger lukten. För att döda bakterierna och

"""Men för oss vanliga dödliga utan liggsår infekterade med multiresistenta bakterier ""
Men vi får det nok lettere om vi fortsetter med all bruk av antibac. tilsatser i alt mellom himmel og jord.

Da sitter vi der og lar alle di uhumske bac. spise os op

Nina: Efter at jeg jevnlig legger mine mtb. sko i frysen, har jeg blitt ønsket velkommen i klubben.

För rengöring/luktborttagning i skor brukar jag behandla med alcogel invändigt, och det är ganska effektivt.

Jag inbillar mig att det tar död på en del bakterier...

Jag vet inte om det fungerar lika bra med svensk bakpulver (bikarbonat) men när jag var liten (förra seklet) använde vi "Armstrongs Baking Soda" (fuktigare än bakpulver, men förmodligen samma sak) för att dra doft åt sig.

En sked bakpulver i i skon (på e

Det finnes minst 10 tråder her på fbt. om lukt i sko.
men det var jeg som startet opp igjend så, undskyld :-