Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEn intim fråga
You need to log in to create posts and topics.

Sluta pga domningar skulle jag inte göra - för att citera P Floyd:
"I have become comfortably numb".

Jag drar gränsen vid (hitom) inkontinens.

Någon som har koll på vilka tillverkare som använder silverjoner i sina cykelbyxor? Förutom att förstöra hudens normalflora, förstör de även miljön.

Det brukar stå på "reklamlappen".

Vissa tillverkare av andra träningskläder har ju snarast börjat mörka användandet av silverjoner sen det blev ett sånt ramaskri för några år sen. T.ex. Craft använder, enligt deras kundtjänst, silverjoner i några av sina underställsserier, men det står in

H R - Jag har fortfarande en del domningar, men det har lättat. Tog en liten tur idag med för att känna efter och det kändes okej. Det domnade inte mera efter den turen iaf känns det som.

Släng in en bild, så får vi se om du behöver uppsöka läkare.

Calle K

Jag hade problem med domningar. Köpte ny sadel som passade mig och som va lite gel i.... nu inga domningar varken på VR eller pass på 10-13 mil

http://www.funbeat.se/equipment/show.aspx?EquipmentID=11608

EDIT:
Skåran i mitten är grymt effektiv

Jag tycker "grejen" svullnar efter några timmar. Huden hamnar liksom i kläm... Vad gör man då?

Calle.

Angående domningar o skavsår.

Ett par bra byxor är A och O, men hjälper föga om man som jag ibland har en tendens att komma för långt fram på sadeln. Långt fram = smal sadel = tryck på nerver och kärl. 🙁

Så….var noga med att din sits och se ti

Susse: det er aller først viktig at en har køpt damemodell, og ikke herrem...

Dernest at den sitter som et korvskinn i skrittet.

Og det finnes flere forskellige typer padding.

Slutt å smøre, la huden venne seg. La røven få "arbeidshender"

I søndags sy