Quote from Funbeat user on 26 June 2010, 23:32Har du mindre besvær når du bruker din hybrid/pendlar sykkel??? Om så er tillfele , er det forde du har en mere oppreist sittestilling på den.
Da vil jeg tro/mene at du kan høyne styret litt på din racer. Det vil lette trykket/presset på dine sittedeler
Har du mindre besvær når du bruker din hybrid/pendlar sykkel??? Om så er tillfele , er det forde du har en mere oppreist sittestilling på den.
Da vil jeg tro/mene at du kan høyne styret litt på din racer. Det vil lette trykket/presset på dine sittedeler
Quote from Torbjörn Ohlsson on 27 June 2010, 09:36Nina, hur smärtsamt det än kan låta, så tror jag att ett sätt att "få klarhet" eller "lugn i kroppen" är att söka upp en läkare angående domningarna. De borde ju rimligen veta.
Sen kring din cykels inställningar (min flickvän har haft problem med sin cyke
Nina, hur smärtsamt det än kan låta, så tror jag att ett sätt att "få klarhet" eller "lugn i kroppen" är att söka upp en läkare angående domningarna. De borde ju rimligen veta.
Sen kring din cykels inställningar (min flickvän har haft problem med sin cyke
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 10:28Nina, jag fick samma problem som du nu när jag cyklade. Tjejvättern och halvvättern gick bra utan domningar (däremot fick jag en svampinfektion eftersom jag varit för generös med ASOS cremen). På Vätternrundan domnade jag av, fast det kände jag inte förrä
Nina, jag fick samma problem som du nu när jag cyklade. Tjejvättern och halvvättern gick bra utan domningar (däremot fick jag en svampinfektion eftersom jag varit för generös med ASOS cremen). På Vätternrundan domnade jag av, fast det kände jag inte förrä
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 20:20Jag brukar undvika ont i baken genom att regelbundet ställa mig upp ur sadeln och sträcka lite på benen och eventuellt röra lite på höften i sidled, så att blodcirkulationen kommer igång lite. Det blir lätt att jag sitter ner för långa tider i sträck och
Jag brukar undvika ont i baken genom att regelbundet ställa mig upp ur sadeln och sträcka lite på benen och eventuellt röra lite på höften i sidled, så att blodcirkulationen kommer igång lite. Det blir lätt att jag sitter ner för långa tider i sträck och
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 20:54Nina S: Jag bytte min sadel till en sadel med hål i mitten, kostade 800-1000 spänn och kan verkligen säga att den var värd pengarna. Från att inte ha kunnat köra tre mil utan ont och skavsår till att lätt kunna köra en tolvmilarunda utan något ont eller d
Nina S: Jag bytte min sadel till en sadel med hål i mitten, kostade 800-1000 spänn och kan verkligen säga att den var värd pengarna. Från att inte ha kunnat köra tre mil utan ont och skavsår till att lätt kunna köra en tolvmilarunda utan något ont eller d
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 21:49Domningar kan ta ett tag innan de går över när en nerv varit
ordentligt i kläm.Tills dess kan du se över;
*) Sadelns vinkel - lutar den uppåt eller neråt?
*) Är sadeln högre än styret?
*) När du sitter på sadeln - vilar tyngden på baken eller lutar du
Domningar kan ta ett tag innan de går över när en nerv varit
ordentligt i kläm.
Tills dess kan du se över;
*) Sadelns vinkel - lutar den uppåt eller neråt?
*) Är sadeln högre än styret?
*) När du sitter på sadeln - vilar tyngden på baken eller lutar du
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 22:06Peter: Hon har en racercykkel !!!! Inte en 3 giret dam sykkel
Peter: Hon har en racercykkel !!!! Inte en 3 giret dam sykkel
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 22:32Med tanke på problemen kanske hon önskade sig en 3-växlad?:-)
Symptomen tyder på en sittställning där kroppen trycker framåt.
Först hitta nåt som fungerar sen kan man skruva på tempoställning...
Med tanke på problemen kanske hon önskade sig en 3-växlad?:-)
Quote from Funbeat user on 27 June 2010, 22:32Med tanke på problemen kanske hon önskade sig en 3-växlad?:-)
Med tanke på problemen kanske hon önskade sig en 3-växlad?:-)
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 06:38min fru hade stora problem att mjukdelarna klämde när hon cyklade på sin racer. Sedan bytte hon till en damsadel (Cykelcitys gel Italia nånting och då blev det mycket bättre)
min fru hade stora problem att mjukdelarna klämde när hon cyklade på sin racer. Sedan bytte hon till en damsadel (Cykelcitys gel Italia nånting och då blev det mycket bättre)