Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEn intim fråga
You need to log in to create posts and topics.

Nina

Ring sjukvården galet 2 veckor?? Jag gick 1 vecka sedan ringde jag för jag kunde inte sova va jätte nojig och orolig...
Tycker inte det spelar någon roll om man är man eller kvinna domningar i underlivet är jobbigt och borde tas på allvar undersökas

Nina, jag skulle nog också rekommendera att du tar kontakt med sjukvården... Min längsta domning släppte dagen efter, och 2 veckor är lite väl länge.

Dock har jag, likt en annan FB-medlem, också börjat få domningar i (vänster) fot, första gången förra v

Mina fötter domnar om jag kör för tungt och trycker ned för mycket. Testa lättare växlar, högre kadens och mer fokus på övriga delar av rundtramp. Fungerar iaf för mig.

Låter vettigt Andrew 🙂 min kadens ligger oftast mellan 80 till 90, men det du säger om tryck känner jag igen. Fick även tips om att kanske klossen ska flyttas bak
en aning. Ska prova 🙂 och hoppas det släpper. Tack!

Tror just den biten kan vara känsligare när man som jag mot bättre vetande kör med SPD. Trycket fördelas nog bättre om man kör med andra system. Får snart råd med Speedplay.. mmmmm

Du kör kanske intervallträning?
1 dag träning, 2 dagar vila fossingarna, 1 dag träning, 2 dagar vila.....

Josefine : prøv disse og dovninger forsvinner. De støtter å løfter fotbuen.

http://www.whynot.no/?gclid=CMD929S4xaICFY0sDgodfDuG6w

Trykk på linken ---Sole---- Regulær--

Ca kr. 299,- isteden for 1100 hos en ortoped

Josefin: Mina tår domnar vid varje cykeltur, men ju varmare det är ute desto längre tid tar det innan det händer. Jag tror det är en kombo av vind och tryck mot sulan. Jag har plågat mina fötter med diverse höga klackar, trånga pumps och allt annat man ka

Nina: det kanske är mitt problem, eller dilemma. Det är antingen cykelskor, golfskor, eller högklackat 🙂 ska prova lite med tryck och ev. justering av klossgrej på skon... Får se hur det går... Jag är inte så orolig, det är bara grymt obehagligt. Domning

Glömde nämna att jag flyttar runt mina klossar emellanåt. Tycker jag hittar ett läge som känns bra ena veckan, sen ändrar jag mig och ändrar igen. Går ingenstans utan insexnyckel.