Quote from Guest on 4 May 2009, 13:40Hallå!!
Ska springa Göteborgsvarvet för första gången nu den 16:e och lite andra lopp. Det blir mitt längsta lopp so far och energin börjar ta slut när jag sprungit i ungefär 90 min. Brukar springa i shorts och t-shirt så fickor m.m finns inte direkt. E
Hallå!!
Ska springa Göteborgsvarvet för första gången nu den 16:e och lite andra lopp. Det blir mitt längsta lopp so far och energin börjar ta slut när jag sprungit i ungefär 90 min. Brukar springa i shorts och t-shirt så fickor m.m finns inte direkt. E
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 13:50Viktigt att du testar allt på träning innan ett lopp så du vet hur magen reagerar.
Det beror väl lite på väder och hur länge du är ute, men under en halvamara och kortare behöver man inte så mycket extra energi. Jag kör i princip bara på vatten och lite
Viktigt att du testar allt på träning innan ett lopp så du vet hur magen reagerar.
Det beror väl lite på väder och hur länge du är ute, men under en halvamara och kortare behöver man inte så mycket extra energi. Jag kör i princip bara på vatten och lite
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 13:51glukosgel ger en snabb energikick, sånna där små påsar man klämmer ut innehållet ur. Själv har jag skaffat ett vätskebälte nu, och fyller dem med sportdryck (Vitargo Electrolyte plus ett kreatin-pulver som även innehåller taurin plus några aminosyror). De
glukosgel ger en snabb energikick, sånna där små påsar man klämmer ut innehållet ur. Själv har jag skaffat ett vätskebälte nu, och fyller dem med sportdryck (Vitargo Electrolyte plus ett kreatin-pulver som även innehåller taurin plus några aminosyror). De
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 13:56Tack för lite tips. Att prova innan ett lopp låter som en sund idé.
Har funderat på att ta med en gelpåse att använda efter en 13-15 km eller så men problemet är mer att förvara den, har inga fickor. Kanske skulle kunna gå att ha den innanför shortsen, s
Tack för lite tips. Att prova innan ett lopp låter som en sund idé.
Har funderat på att ta med en gelpåse att använda efter en 13-15 km eller så men problemet är mer att förvara den, har inga fickor. Kanske skulle kunna gå att ha den innanför shortsen, s
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 14:11Sätta fast gelén med säkerhetsnål? Eller sy en liten ficka på shortsen a la nyckelficka? Eller ha pannband som Björn Borg och placera gelén där? Funkar nog med buff oxå. Eller nya shorts med ficka?
Sätta fast gelén med säkerhetsnål? Eller sy en liten ficka på shortsen a la nyckelficka? Eller ha pannband som Björn Borg och placera gelén där? Funkar nog med buff oxå. Eller nya shorts med ficka?
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 14:13Eller så besöker du Sveriges största löparmässa och handlar ett plagg billigt där du kan stoppa gelen. 🙂
Eller så besöker du Sveriges största löparmässa och handlar ett plagg billigt där du kan stoppa gelen. 🙂
Quote from Therese Linner on 4 May 2009, 14:15Pierre, du har inte funderat på att tejpa fast gelen på armen?
Pierre, du har inte funderat på att tejpa fast gelen på armen?
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 14:46Nya shorts är jag inte så sugen på, har redan tillräckligt men misslyckats med att hitta med ficka. Säkerhetsnål vore ju ett alternativ.
Sportmässan.. ingen aning när/var den är. Men som tidigare nämnt, har shorts och byxor så det räcker. =) Får väl skyl
Nya shorts är jag inte så sugen på, har redan tillräckligt men misslyckats med att hitta med ficka. Säkerhetsnål vore ju ett alternativ.
Sportmässan.. ingen aning när/var den är. Men som tidigare nämnt, har shorts och byxor så det räcker. =) Får väl skyl
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 14:58Är också debutant på Varvet och har funderat en del kring det här med sportdryck. Har inte provat det alls utan har uteslutande druckit vatten vilket skett efter passen.
Bör man i ett sådant läge ge sig på sportdrycken på Varvet? Räcker det inte med vat
Är också debutant på Varvet och har funderat en del kring det här med sportdryck. Har inte provat det alls utan har uteslutande druckit vatten vilket skett efter passen.
Bör man i ett sådant läge ge sig på sportdrycken på Varvet? Räcker det inte med vat
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 15:21Tävla som du tränar. Prova aldrig något nytt för första gången under ett lopp.
Tävla som du tränar. Prova aldrig något nytt för första gången under ett lopp.