Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 15:36Glykogendepåerna räcker troligtvis ett helt varv om man laddar "rätt" innan... Alla har olika möjligheter att lagra in och löptiden är givetvis avgörande. Mitt tips är att köpa lite enervit (för det är den som serveras va?) o prova på något pass nu innan
Glykogendepåerna räcker troligtvis ett helt varv om man laddar "rätt" innan... Alla har olika möjligheter att lagra in och löptiden är givetvis avgörande. Mitt tips är att köpa lite enervit (för det är den som serveras va?) o prova på något pass nu innan
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 15:42Klokt skrivet Zandra, otaliga är de som mixtrat med mat och konstiga drycker dagarna före lopp och under lopp och som har fått betalat surt för det!
Prova ALLTID på träning först olika upplägg med kolhydratuppladdning och olika sportdrycker.
Klokt skrivet Zandra, otaliga är de som mixtrat med mat och konstiga drycker dagarna före lopp och under lopp och som har fått betalat surt för det!
Prova ALLTID på träning först olika upplägg med kolhydratuppladdning och olika sportdrycker.
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 15:46Jag har kört med nummerlappsbälte och där finns små klykor för geler. Hänger man på 1-2 små geler, t ex Squeezy, så märks de inte när man springer.
Förresten, Squeezy är långsmala och går även att vika över kanten på shorts eller liknande.
Jag har kört med nummerlappsbälte och där finns små klykor för geler. Hänger man på 1-2 små geler, t ex Squeezy, så märks de inte när man springer.
Förresten, Squeezy är långsmala och går även att vika över kanten på shorts eller liknande.
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 15:48Hittade detta svar från den nyblivne världsmästaren i ultralöparen:
"Vad är nyckeln till din framgång?
– Det viktigaste är att jag varannan vecka körde ett sextimmars långpass i tävlingsfart där jag även körde samma upplägg med mat, dricka och femminuters
Hittade detta svar från den nyblivne världsmästaren i ultralöparen:
"Vad är nyckeln till din framgång?
– Det viktigaste är att jag varannan vecka körde ett sextimmars långpass i tävlingsfart där jag även körde samma upplägg med mat, dricka och femminuters
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 15:52Många bra inlägg. Jodå, nog klarar man ett varv utan att tillföra energi. Blev mer nyfiken på om man kunde förbättra på sig lite med extra energi. Men om jag inte läst helt fel skulle de dela ut både vatten och energidryck vid vätskekontrollerna.
Många bra inlägg. Jodå, nog klarar man ett varv utan att tillföra energi. Blev mer nyfiken på om man kunde förbättra på sig lite med extra energi. Men om jag inte läst helt fel skulle de dela ut både vatten och energidryck vid vätskekontrollerna.
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 15:54En erfarenhet jag gjort för min egen del är att man bara kan semi-träna energi, vätska mm under träning. Har man möjlighet bör man testa sitt energi- och vätskeupplägg under mindre viktiga tävlingar.
En erfarenhet jag gjort för min egen del är att man bara kan semi-träna energi, vätska mm under träning. Har man möjlighet bör man testa sitt energi- och vätskeupplägg under mindre viktiga tävlingar.
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 16:18vätskebältet jag köpte märks inte att det sitter på, iaf inte på mig. brett och vadderat och bra passform.
Annars en gel-påse med silvertejp i svanken, där märks den knappt.
Glykogenlagringen skiljer väl mellan de flesta då det ju är beroende av muskelm
vätskebältet jag köpte märks inte att det sitter på, iaf inte på mig. brett och vadderat och bra passform.
Annars en gel-påse med silvertejp i svanken, där märks den knappt.
Glykogenlagringen skiljer väl mellan de flesta då det ju är beroende av muskelm
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 16:24Har bara kört 15 km som max. Visserligen i ett backigt motionsspår. Har hittills aldrig haft något annat än vatten. Inte bör väl de få extra km som en halvmara innebära några större energibehov.
Nöjer nog mig med att bara dricka lite vatten samt ev. ta d
Har bara kört 15 km som max. Visserligen i ett backigt motionsspår. Har hittills aldrig haft något annat än vatten. Inte bör väl de få extra km som en halvmara innebära några större energibehov.
Nöjer nog mig med att bara dricka lite vatten samt ev. ta d
Quote from Funbeat user on 4 May 2009, 16:36Om man skulle göra ett test så lär man väl ge sig ut på en längre runda va? Det är väl sportdryckens innehåll tillsammans med den extrema påfrestningen som ger problemen?
Hade tänkt köra en runda på ca 1 mil, en på ca 8 km och lite intervaller denna veck
Om man skulle göra ett test så lär man väl ge sig ut på en längre runda va? Det är väl sportdryckens innehåll tillsammans med den extrema påfrestningen som ger problemen?
Hade tänkt köra en runda på ca 1 mil, en på ca 8 km och lite intervaller denna veck
Quote from Catharina Brattlin on 4 May 2009, 16:37Krister, har Du "otur" är tabletterna slut när Du kommer dit.
Så var det för mig ifjol. Men jag hade laddat innan, så jag föll inte pladask pga det. 🙂
Krister, har Du "otur" är tabletterna slut när Du kommer dit.
Så var det för mig ifjol. Men jag hade laddat innan, så jag föll inte pladask pga det. 🙂