Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningenergilös vid morgonträning
You need to log in to create posts and topics.

Jag tränar ofta tidiga morgnar (05.30), pga. tidsbrist med småbarn. Det primära är inte att bränna fett, utan få till effektiv träning. Jag är morgonpigg och har inga problem med att komma upp, däremot känner jag mig energilös (såklart) efter några kilome

Jag kör kaffe+vatten. när jag morgonjoggar. dock är detta inte i närheten av 5:30 😛 snarare 7 😀

Alt 1 + dricka kolhydrater innan du tränar? Eller kanske bara köra lugna pass?

Jag tror helt klart som magnus säger.

Ät en smörgås eller liknande innan sängdags, och drick sedan ett glas saft eller sportdryck på morgonen för att då få i dig några kolisar :)!

Jag gör precis som Oskar. Kaffe & vatten och så brukar jag alltid äta rätt ordentligt till middag på kvällarna. Vid riktiga träningspass på morgonen så brukar jag få i mig blåbärssoppa och kanske en Snickers precis innan jag sticker ut och sen en riktig f

Ja man har ju sina metoder man kör :)!
Planerar jag ett lite längre pass eller ett hårdare pass med lite längre uppvärmning, brukar det kunna slinka ner ett glas fil och en knäckemacka innan också, dock inget för tungt då vid hårdare pass kan det ställa t

Bara vatten innan jag drar ut, äta så tidigt och så tätt inpå tränignen funkar inte för mig.

(Nu skall jag å andra sidan ut med magen full av morsdagspaj, det skall bli spännande... (H) )

Jaså du kör endast vatten!

Jo på en kortare runda funkar det också för mig, blir det lite längre så blir jag hungrig och tappar energi :P!

Hehehe lycka till med det, löpsteget brukar kunna kännas ganska tungt första kilometrarna med en massa paj eller l

Tack för svaren! Problemet är nog att jag äter middag väldigt tidigt (senast 17) och kanske ngt litet på kvällen. Jag är nog relativt tom på morgonen. efter 4-5 km blir det väldigt segt och tråkigt. Kanske ska prova en stadigare smörgås på kvällen och ett

Thomas Wassberg käkade ofta en rejäl kolhydratfrukost innan han gick till sängs.

För dig Titti tror jag att du skall först testa med att slappna av.
Skratta åt dina träningar.