Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningenergilös vid morgonträning
You need to log in to create posts and topics.

Kristian, gick bra faktiskt. Tog resten av pajen efter passet, måste ju fylla på mitt glykogenförråd! 😉

Sylvia: Tack för bra och konkreta råd. Ja, jag sprang SM och känner mig lite svullen (som alltid efter längre ansträningningar). Bort med sallad och fram för mer husmanskost 🙂

Bra!

Du ska se att det kommer att göra stor skillnad på orken. Lägger man inte nya vedträn på brasan så slocknar elden till slut. En bil utan bensin går inte särskilt bra heller. Vi människor funkar rätt så likadant.

🙂

Magnus, Helt rätt (t+).

Du och jag har en ganska snarlik taktik (H)

Sylvia: I såfall är väl du en supersnabb Ferrari? 🙂

Sylvia: Hur länge brukar svullnaden hålla i sig? Om man tränar relativt hårt och ofta, måste man stå ut med att känna sig lite småsvullen jämt då? 🙁

Hehe, I wish!! 😀

Vet ej! Fenomenet "svullnad" har jag bara märkt efter långa pass/lopp och så vissa dagar i den kvinnliga månaden. Men då ter den sig annorlunda.

Morgonträning för mig innebär en chokladpucko + 1 banan i förberedelser. Har testat mig fram med mycket, men det är vad magen klarar av att röra sig på på morgonen 🙂

Finns Pucko i andra smaker än choklad?
Eller var det för att slippa förvirring kring begreppet Pucko? (Förlåt)

öhhh ehh är det inte så att blodsockret är grejen här inte glykogenet

alltså som många säger...lite lätta kolhydrater alt kaffe för att hjärnan skall hinna med hela passet
(kaffe får jag iaf ont i mage/tarm av före frukost)

vissa påverkas ju starkare än