Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningenergilös vid morgonträning
You need to log in to create posts and topics.

Titti, jag tror inte att Du är "tom" på morgonen.

Du säger att Du tränar tidigt på morgonen, och då har Du ju hela dagen och kvällen på Dig att fylla på depåerna igen. Eller hur? OM Du äter tillräckligt mycket, vill säga. Det är kanske där problemet lig

Springer du alla pass i ungefär samma hastighet eller kör du olika sorters intervallpass?
Med variation ökar du din förmåga.

Tack för era synpunkter!
KG: Jag skrattar nästan jämt när jag tränar 🙂
Sylvia: Mm...du kan nog vara något på spåret där
David: Har slentriantränat ett tag, men planerar att lägga in mer kvalitet inför höstens halvmara.

Du ökar troligtvis även inlagringen av glykogen.

Aahhh...det hade jag inte koll på. Är det därför man kan känna sig svullen efter hård träning? (När det borde kännas tvärtom)

Jag känner mig inte svullen efter träning. Svullen blir jag av andra orsaker.

...som när man nämner "Campagnolo Super Record"?

Har testat en del varianter o dessa funkar bra:
Vid pass upp till 1 h,snabbdistans,intervall etc brukar en nutelllamacka & en kopp kaffe innan träning räcka.
Vid långpass 2 h så brukar jag förbereda en talrik fil/youghurt & musli och klämma i mig den vid

Har tränat på morgonen ibland och då bara upp till ca 45 minuter. Det är ett extrapass för mig och mer ett "pass man gör för att få till 2 pass om dagen" och inte något speciellt kvalitetspass. Jag kör i ett ganska lugnt tempo om jag tränar på morgonen. I

Titti, svullnaden Du känner kommer troligtvis av att Du har mycket blod i musklerna efter avslutat pass. Efter ett 6-timmarslopp i mars fick jag knappt på mig mina jeans över lår och vader...

Du sprang ju SM igår. Kändes det inte så efteråt?

Hursomhelst