Quote from Guest on 1 October 2009, 10:39Efter Lidingödebaklet har jag bestämt mig för att träna ordentligt till Göteborgsvarvet. Har tänkt ta Szalkais 1:30 program från marathon.se till hjälp.
Finns det några som har följt hans program till punkt och pricka? Vilka erfarenheter kan ni dela med
Efter Lidingödebaklet har jag bestämt mig för att träna ordentligt till Göteborgsvarvet. Har tänkt ta Szalkais 1:30 program från marathon.se till hjälp.
Finns det några som har följt hans program till punkt och pricka? Vilka erfarenheter kan ni dela med
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 10:49Jag följer just nu hans program för Marathon - inför Växjö marathon. Så än kan jag inte uttala mig, men jag kanske kan återkomma efter den 17/10! 🙂
Jag följer just nu hans program för Marathon - inför Växjö marathon. Så än kan jag inte uttala mig, men jag kanske kan återkomma efter den 17/10! 🙂
Quote from Urban Nilsson on 1 October 2009, 11:04Vad jag vet är det vanligare att inte nå tiden än att göra det. Hurivida det beror på att man överskattar sin förmåga och väljer ett för tufft program eller om det är själva programmen är svårt att avgöra 😉
Vad jag vet är det vanligare att inte nå tiden än att göra det. Hurivida det beror på att man överskattar sin förmåga och väljer ett för tufft program eller om det är själva programmen är svårt att avgöra 😉
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 11:23Skräms inte, Daniel! 😉
Skräms inte, Daniel! 😉
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 11:36Antagligen handlar det om att det överlag är lättare att sätta upp ett mål än att uppnå det 🙂
Antagligen handlar det om att det överlag är lättare att sätta upp ett mål än att uppnå det 🙂
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 12:10Daniel, det är säkert precis vad jag gjort.
Enligt programmet skall man köra medelhård distans första veckan 10 km på 45 minuter vilket är bara nån minut högre än mitt pers. (Måste jag intervallträna innan för att kunna klara tiderna i programmet?)
Själv
Daniel, det är säkert precis vad jag gjort.
Enligt programmet skall man köra medelhård distans första veckan 10 km på 45 minuter vilket är bara nån minut högre än mitt pers. (Måste jag intervallträna innan för att kunna klara tiderna i programmet?)
Själv
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 12:13Ni har rätt båda två. Både att det är lättare att sätta upp mål än att uppnå dem och att det är bättre med en rejäl hammare än en liten irriterande spik, hehe!
Men eftersom det är min första mara jag nu laddar inför, så vet jag ju inte alls vad jag kan f
Ni har rätt båda två. Både att det är lättare att sätta upp mål än att uppnå dem och att det är bättre med en rejäl hammare än en liten irriterande spik, hehe!
Men eftersom det är min första mara jag nu laddar inför, så vet jag ju inte alls vad jag kan f
Quote from Urban Nilsson on 1 October 2009, 12:24Fredrik: Man kan ju köra efter ett program även om man inte träffar tiderna exakt. Troligen är det dock så att målet är lite högt satt i den situationen.
Träna efter programmet och sikta på 1:30, tycker jag. Bättre lystern i den sträng som brast än att a
Fredrik: Man kan ju köra efter ett program även om man inte träffar tiderna exakt. Troligen är det dock så att målet är lite högt satt i den situationen.
Träna efter programmet och sikta på 1:30, tycker jag. Bättre lystern i den sträng som brast än att a
Quote from Funbeat user on 1 October 2009, 12:31Daniel: Ja, det var väl det jag misstänkte - om ansvaret, alltså! *suckar uppgivet* Jodå, jag är medveten om hans givna förutsättningar, och jag har läst dem. Klarar jag målet kommer jag att bli jättenöjd, och gör jag det inte ska jag försöka vara lika nö
Daniel: Ja, det var väl det jag misstänkte - om ansvaret, alltså! *suckar uppgivet* Jodå, jag är medveten om hans givna förutsättningar, och jag har läst dem. Klarar jag målet kommer jag att bli jättenöjd, och gör jag det inte ska jag försöka vara lika nö
Quote from Johan T on 1 October 2009, 12:44Jag har tittat mycket på Szalkais program när jag tränat för mara och halvmara (även om jag inte följt till punkt och pricka).
Min erfarnehet är att om man tränar enligt programmen, och kan hålla de tider/farter som står i programmen, så är det klarar man
Jag har tittat mycket på Szalkais program när jag tränat för mara och halvmara (även om jag inte följt till punkt och pricka).
Min erfarnehet är att om man tränar enligt programmen, och kan hålla de tider/farter som står i programmen, så är det klarar man